Sökning: "konkurrentorientering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet konkurrentorientering.

  1. 1. Det man inte vet - Googlar man : Marknadsorienteringens effekter genom Google AdWords - En studie av kundorientering i SME:s

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Luka Ivis; Petter Lindroth; [2018]
    Nyckelord :Market Orientation; Customer Orientation; Competitor Orientation; Profit; Google AdWords; SEM; SME; Marknadsorientering; Kundorientering; Lönsamhet; Konkurrentorientering Google AdWords; SEM; SME; Interfunktionell koordinering;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of the study is to understand how SME companies uses market orientation to target customers through Google AdWords.  Method: This study uses a qualitative method approach as the purpose of the study is to increase understanding. Furthermore, the empirical data used has been collected through eight semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. Upplevda kopplingar mellan marknadsorientering och lönsamhet på svenska mjölkgårdar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Gustav Grahn; Joakim Engman; [2017]
    Nyckelord :marknadsorientering; mjölkproduktion; kundorientering; konkurrentorientering; interfunktionell koordinering; lönsamhet;

    Sammanfattning : Mjölkbranschen i Sverige har under senare år varit drabbad av dålig lönsamhet och låga mjölkpriser. Trots detta så är det vissa företag som lyckas vara lönsamma. Vad är det som gör att vissa företag är lönsamma? Att vara marknadsorienterad har i många studier visats ha en koppling med lönsamhet. LÄS MER

  3. 3. Market orientation in small to medium sized Biotech companies in Sweden

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Ondina Åsberg; [2007]
    Nyckelord :Market orientation; biotechnology SMEs;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate if small to medium sized biotechnology companies in Sweden are market oriented, or if they are research and technology orientated. Market oriented meaning being customer focused, having a strong competitor orientation and building customer solutions using a team approach; and the higher the marketing knowledge – the stronger the market orientation. LÄS MER