Sökning: "konkurrentundersökning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet konkurrentundersökning.

  1. 1. Att definiera ett vinnande värdeerbjudande

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Jakob Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Värdeerbjudande; affärsmodell; kundvärde; marknadsföring; kundundersökning; konkurrentundersökning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Värdeerbjudande ingår som begrepp i modern teori för utveckling av affärsmodeller och bör innehålla tydliga och mätbara fördelar som en kund erhåller genom att köpa en viss produkt eller tjänst. Även befintliga företag kan ha nytta av att kontinuerligt stämma av värdeerbjudandet vilket utgör bakgrunden till detta projekt då det saknas generella processer för att utvärdera värdeerbjudandet i ett väletablerat företag. LÄS MER

  2. 2. Hur en användarvänlig webbplats som speglar och särskiljer ett företag kan skapas

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lovisa Schelvander; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Webbplatser är en plattform där varumärken kan särskilja sina tjänster på samma sätt som det är möjligt i en verklig miljö. Följande studie syftade därför till att undersöka hur en användarvänlig webbplats skulle kunna se ut för att ge önskad positionering och varumärkesidentitet för ett företag inom organisations- och ledarskapsutveckling. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av mobilapplikation för lutfrenare i möbel

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Nur Mohammed; Madelene Krånghed; [2015]
    Nyckelord :Produktutveckling; Mobilapplikation; Apputveckling; Industridesign;

    Sammanfattning : During the year 2014, Artex AB has worked to launch a new product whose function is to locally purify the air. The product is a headboard and its purpose is to give the user clean air while sleeping. The air purifier has different speeds and it`s up to the user to choose which effect that will be on. LÄS MER