Sökning: "konkurrera med pris marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden konkurrera med pris marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Wahlström; Michiel Noback; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Social media; Social Commerce; Marknadsmixen; Startup; Kotler 4P;

    Sammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER

  2. 2. Tjänster, ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om vilka tjänster inom e-handeln som påverkar konsumentens köpbeslut på internet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carolina Österlund; Julia Lundström; [2016]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; e-handel; tjänster; e-tjänster;

    Sammanfattning : Handeln utvecklas idag i en allt högre takt och e-handeln har etablerat sig som en stadig försäljningskanal som sakta men säkert tar marknadsandelar från fysiska “offline-marknaden”. Skor- och klädbranschen har haft en lite långsammare utveckling men även där har nu e-handeln satt fart. LÄS MER

  3. 3. Vilka faktorer är viktiga för små onlinespel företag skall överleva på den svenska spelmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Markos Kokkinos; Andres Bustos; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I samband med teknologins snabba utveckling har internetanvändningen ökat drastiskt sedan början av 1990-talet. Under detta decenniums snabba IT-utveckling, då internet blivit mer tillgängligt för de flesta individer, uppkom onlinespel på internet. LÄS MER

  4. 4. Nystartade småföretag i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Monica Feltsen; Anneli Karlsson; [2010]
    Nyckelord :butik; internet; småföretag; nystartade; klädbranschen;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Dessutom har branschen drabbats av en minskad försäljning efter den ekonomiska lågkonjunkturen som inträffade under 2008. LÄS MER

  5. 5. Allting har ett pris : En fallstudie om hur fem konsthantverkare i Östergötland prissätter sina produkter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Emma Carlsson; [2010]
    Nyckelord :Prissättning; konsthantverkare; konsthantverk; produkt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge en bild av, och skapa förståelse för hur etablerade konsthantverkare i Östergötland prissätter sina produkter och på så sätt skapa en diskussion kring prissättningssituationen bland konsthantverkare i Östergötland. Utifrån syftet har två frågeställningar formulerats. LÄS MER