Sökning: "konkurrerande varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden konkurrerande varumärke.
1. Söderhamn : En stad som heter Ove
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Problematisering och Syfte: Tidigare studier visar att det essentiella i att skapa ett starkt varumärke är att utveckla strategier inom områdena destinationsvarumärke, destinationsmarknadsföring och brand personality, för att i slutändan nå ut med ett budskap om att vara en attraktiv destination. Detta innebär att det är av stor vikt för Söderhamn att hitta vad som är unikt med destinationen och skapa en varumärkespersonlighet, för att sedan kommunicera ut detta för att på så sätt öka attraktiviteten, och således skapa ett starkt varumärke så att dem kan vara konkurrenskraftiga sett till andra konkurrerande turistdestinationer. LÄS MER
2. Hur får man Östersundspulsen att slå? : Fallstudie: Östersund
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Destinationer attraherar konsumenter och besökare på olika sätt. En strategi för att skapa unicitet och stå ut i mängden av destinationer en resenär har att välja mellan är att skapa ett destinationsvarumärke. Detta varumärke hjälper destinationen i dess arbete att skapa en relation till tidigare och nya besökare. LÄS MER
3. Varumärkesrivalitet: Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Varumärkesrivalitet - Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: André Berntsson, Linnéa Odbratt. Handledare: Jonas Molin, Lars-Johan Åge. LÄS MER
4. Employer branding för framtidens förskollärare : En kvalitativ studie om hur Hammarö kommun på bästa sätt kan attrahera och behålla framtidens förskollärare
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskapSammanfattning : Employer branding, eller svenskt översatt till “att arbetsgivarvarumärka”, handlar om att säljain upplevelsen av en arbetsplats för att attrahera och nå ut till rätt medarbetare. Det handlar även om att få befintliga medarbetare att trivas och vilja stanna i organisationen. LÄS MER
5. Varumärkets betydelse för unga konsumenter : En kvalitativ studie om unga konsumenters val av varumärke inom livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Försäljningen av livsmedelsbutikers egna märkesvaror har ökat och det råder konkurrens mellan egna märkesvaror och leverantörernas märkesvaror. För livsmedelsprodukter finns det, inom samma produktkategori, flera olika varumärken att välja bland där produkterna innehållsmässigt är detsamma. LÄS MER