Sökning: "konnotation"

Visar resultat 16 - 20 av 135 uppsatser innehållade ordet konnotation.

  1. 16. Victoria’s Secret vs samhällets ideal : En kvalitativ studie om om hur krisen 2018 påverkat Victoria’s Secret som varumärke och dess relation med konsumenterna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Loisa Svedbäck; Sara Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Victoria’s Secret; kriskommunikation; varumärkesimage; marknadsföring; samhällsideal;

    Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: 2018 hamnade Victoria’s Secret i en kris. Krisen bröt ut när Ed Razek, före detta marknadschef för Victoria's Secret, gjorde kontroversiella uttalanden om transpersoner och om större modeller i en intervju. LÄS MER

  2. 17. Bilderbokens visuella kommunikation : En kvalitativ bildanalys av bilderbokens illustrationer, om hur kroppens energiomvandling förmedlas till barn i åldrarna 1-6 år

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Sara Flodell; [2023]
    Nyckelord :Bilderböcker. Illustrationer. Energiomvandling. Abstrakta fenomen. Visuella berättelser.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie syfter till att bidra med kunskap om hur bilderboken och dess illustrationer kan verka som ett främjande verktyg i förskollärarens arbete med kemiundervisning och kroppslig energiomvandling. Genom en kvalitativ bildanalys ur ett semiotiskt perspektiv så har denna studie hämtat sitt underlag i fyra bilderböckers illustrationer. LÄS MER

  3. 18. LENGUAJE COLOQUIAL E IDEOLOGÍAS EN EL CUENTO “ES QUE SOMOS MUY POBRES” DE JUAN RULFO

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Dalia Ljungströmmer; [2022-08-12]
    Nyckelord :Ordanalys; Vardagligt och icke vardagligt språk; Ideologemas; Juan Rulfo; Ideologier;

    Sammanfattning : Studieobjektet i vårt arbete är berättelsen “Es que somos muy pobres”, skriven av Juan Rulfo, och till detta arbete använder vi den 8: e. upplagan av Francois Perus, publicerad i Madrid 2020 av utgivarna Cátedra, Letras Hispánicas. LÄS MER

  4. 19. Det sticker i folk ögon när kvinnor har makt : En multimodal kritisk diskursanalys om gestaltningen i reality-programmet Svenska Powerkvinnor

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Söderberg; Elin Persson; [2022]
    Nyckelord :Genus; könsstereotyper; makt; Svenska Powerkvinnor; MCDA; medier;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att öka förståelse för hur kvinnor gestaltas i reality-tv utifrån genus, maktperspektiv och könsstereotyper via en multimodal kritisk diskursanalys. Reality-programmet som den här studien kommer analysera är Svenska Powerkvinnor. LÄS MER

  5. 20. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emil Karlsson; Ludwig Strömsten; [2022]
    Nyckelord :Sports; gender; social media; Instagram; stereotypes; brand; rhetoric; visual rhetoric; Idrott; genus; sociala medier; Instagram; stereotyper; varumärke; retorik; visuell retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER