Sökning: "konsolspel"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet konsolspel.

  1. 1. Interaktionen mellan användare och spelkaraktär : Användarens val, identifiering, reproducering och stereotypa normer i Tekken 7

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Elsa Kassman; Linn Sjölund; [2018]
    Nyckelord :Tekken; console game; feminine; masculine; avatar; character; feminism; gender; identification; user; Tekken; konsolspel; feminint; maskulint; avatar; karaktär; feminism; genus; identifiering; användare;

    Sammanfattning : In this essay, we have unpacked four different levels (the role of women as: a) a part of game history, b) design process, c) characters of the game and d) users) to get a better understanding of the users choice of characters in the popular fighting game Tekken 7.   We have examined the role of women as part of the game’s history and design-process to gain a deeper understanding into the background of the game’s designing process. LÄS MER

  2. 2. Fysiskt eller digitalt? : En studie om konsolanvändarnas inställning till det digitala och fysiska spelformatet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Tomasz Woch; David Agdelius; [2013]
    Nyckelord :Console; Digital; Physical; Games; Market; Sales; Playstation; Sony; Xbox; Mi- crosoft; Gamers; Perceived Value; Attitude; Behavior; Mementos; Konsol; Digital; Fysisk; Spel; Marknad; Försäljning; Playstation; Sony; Xbox; Microsoft; Spelare; Personliga värdet; Attityd; Beteende; Memento;

    Sammanfattning : Nedladdade spel har blivit mer förekommande än vad de var för ett årtionde sedan. Bredbandets framgång har gjort det möjligt att snabbt ladda ner spel och marknaden för digitala spel växer stadigt. LÄS MER

  3. 3. Kvinnliga hjältars möjligheter och begränsningar i Playstation2 spel: en jämförande narrativ textanalys med genus aspekt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Sandberg; [2003]
    Nyckelord :Playstation2; konsolspel; hypertext; genus; narrativ textanalys; hjältar; hjältinnor; narrativ kommunikation; interaktiva texter; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att utforska den interaktiva medietexten och se vilka möjligheter och begränsningar som döljer sig där. För att göra detta har jag valt att granska och jämföra tre stycken PS2 spels berättelser, handling och aktörer, och på så sätt ta reda på hjältinnornas utrymme och möjligheter i PS2 spelen, i jämförelse med hjältarnas. LÄS MER