Sökning: "konst kort"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden konst kort.

  1. 1. Aktion som verktyg i det offentliga rummet : hur landskapsarkitekter och konstnärer kan använda aktionsforskningens metoder som verktyg i arbetsprocessen för att förändra och lösa specifik problematik tillsammans

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Linn Klaar Stenberg; [2023]
    Nyckelord :aktionsforskning; aktion; offentligt rum; temporär; tillfällig; konst; konceptkonst; installation; performance; landskapsarkitektur; arkitektur;

    Sammanfattning : Ett implementerande av aktionsforskningens metoder som verktyg för landskapsarkitekters och konstnärers gemensamma projekt och arbetsprocesser skulle kunna vara en väg för disciplinerna att skapa ett fungerande samarbete. Genom aktionsforskningens cykliska process finns utrymme för att skapa förändring och lösa problematik i samhället relaterat till vardera disciplins kunskapsbank och det genom aktion i det offentliga rummet. LÄS MER

  2. 2. När förändringens vindar blåser : En kvalitativ studie om affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linda Morin; Maria Svensson; [2023]
    Nyckelord :Kvalitativ fallstudie; affärsmodellsinnovation; grön samhällsomvandling; effektuering;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka vilka möjligheter och utmaningar etablerade industriföretag ser gällande affärsmodellsinnovation ur ett effektueringsperspektiv, pådrivet av den rådande gröna samhällsomvandlingen i norra Sverige. Studien ämnar besvara följande forskningsfrågor: Vilka är de främsta möjligheterna till affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen? Vilka är de främsta utmaningarna för affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen? Studien genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer med tre delägare i ett etablerat industriföretag samt med två lokala affärsutvecklare. LÄS MER

  3. 3. BDSM-nallar är lyx : En semiotisk analys av Balenciagas kampanj

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Altea Spjut; [2023]
    Nyckelord :Taste; class; habitus; capital; Bourdieu; provocation; branding; luxury brands; representation; commodity fetischism; disability; blind; Smak; klass; habitus; kapital; Bourdieu; provokation; varumärkesidentitet; lyxvarumärken; representation; kommoditetsfetischism; funktionsnedsättning; blind;

    Sammanfattning : This research's purpose is to examine how luxury brands uses provocation as a tool in their campaigns to attract attention and costumers. The luxury brand that is being analysed is Balenciaga, and their campaign gift collection. This is done by a qualitative, semiotic pictureanalysis. LÄS MER

  4. 4. Att skapa en infrastruktur för ständiga förbättringar : En fallstudie hos ett snabbväxande företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Eleonore Höddelius; Olivia Nordström; [2022]
    Nyckelord :Ständiga förbättringar; Infrastruktur;

    Sammanfattning : The concept of continuous improvement has a critical part in quality development. Even though there is a greater understanding of the importance of working with continuous improvements, the concept is often perceived as problematic to implement and to work with in the long term. LÄS MER

  5. 5. Ramars inflytande på allmänna inställningartill kärnkraft : En experimentell studie som undersöker effekterna från ensidigt inramadinformation på den svenska allmänhetens attityder till kärnkraft

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emil Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Issue framing; public opinion; nuclear energy; political attitudes; survey experiment; Issue framing; allmän opinion; kärnkraft; politiska attityder; surveyexperiment;

    Sammanfattning : Inramade politiska frågor är något de flesta medborgare frekvent exponeras för när observerareller deltar i den offentliga diskursen. I Sverige är kärnkraftsfrågan en viktig politisk frågasom präglas av flera olika inramade narrativ. LÄS MER