Sökning: "konst marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden konst marknadsföring.

  1. 1. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Electric vehicles; Car commercials; Green capitalism; Green marketing; Multimodal discourse analysis; Environmental Communication; Elbilar; Bilreklam; Grön kapitalism; Grön marknadsföring; Multimodal diskursanalys; Miljökommunikation;

    Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER

  2. 2. Navigerande mellan konst och kommers : En studie om rollkonlikter och gränsdragningar för independent artister

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Edwin Arvidsson; Belmin Osmanovic; Amanda Schmidt; [2023]
    Nyckelord :Independent; Artist; Rollkonflikter; Gränsdragningar; Work-life balance; Passion; Marknadsföring; Kreativ kontroll.;

    Sammanfattning : This qualitative study highlights how independent artists experience various role conflicts and how they use boundaries. The study takes its point of departure from previous research on how boundaries and role conflicts arise in several different professions. Four separate qualitative interviews have been analyzed according to a thematic analysis. LÄS MER

  3. 3. Bamse är hela tallriksmodellen : En undersökning av franchising i kokböcker för barn

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Olivia Spens; [2023]
    Nyckelord :barnmedia; lärovetenskap; läromedelsdesign; franchising; marknadsföring för barn; marknadsföring; narrativa världar; fiktionsvärldar; barnlitteratur; kokboksdesign;

    Sammanfattning : The essay investigates the relationship between fictional universes and facts in children’scookbooks that are part of media franchises. The opposing forces of fact and fiction areunited in books that market themselves as teaching skills to children, and the essay willdiscuss to what extent they succeed, as well as comment on how format and brand identitycan interfere with aims of teaching. LÄS MER

  4. 4. Protein <3 Gymjunkies : En undersökning om hur formspråk i marknadsföring av proteinpulver kan speglas på vegoprodukter för att nå nya målgrupper

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Laura Lundgren; [2023]
    Nyckelord :plantbased; masculinity; bodybuilding; marketing to men; Marknadsföring; marknadskommunikation; målgruppsanpassad kommunikation; växtbaserat; vego;

    Sammanfattning : This essay is a visual analysis of the marketing of protein powder by six Swedish actors and three foreign ones that sell protein powder. The essay explores which different idioms and attributes are used in images through a quantitative content analysis and then a qualitative semiotic analysis. LÄS MER

  5. 5. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Erika Hjalmarsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER