Sökning: "konstruerad word of mouth"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden konstruerad word of mouth.

  1. 1. En Buzzadors bekännelser : En kvalitativ studie av word of mouth ur utövarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Katarina Tomhill; Linn Yngvesson; [2014]
    Nyckelord :Buzzador; word of mouth; konstruerad word of mouth; organisk word of mouth; opinionsledare; early adopters;

    Sammanfattning : Traditionell marknadsföring och reklam i tidningar och på TV minskar, medan tilltron till word of mouth som informationskälla har ökat. Forskare har gjort en differentiering mellan så kallad organisk och konstruerad word of mouth där skillnaden ligger i att den förstnämnda uppstår naturligt ur en positiv upplevelse, medan den senare varianten sker som ett resultat av ett ekonomiskt utbyte med en tredje part. LÄS MER

  2. 2. Vilken elektronisk röst lyssnar Du på? : En kvantitativ studie om konsumenters informationssökning i en eWOM-kontext

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Johannes Eriksson; André Nyström; [2013]
    Nyckelord :Marknadsföring; eWOM; elektronisk Word-Of-Mouth; beslutsfattandeprocessen; informationssökning; produkter;

    Sammanfattning : Denna studie handlar hur konsumenter söker information om produkter via internet. Det talas om att konsumenter genomgår en process, kallad beslutsfattandeprocessen, då konsumenten avser att genomföra ett köp. LÄS MER

  3. 3. Det lilla, privatägda och exklusiva hotellet - En marknadsföringsstudie ur ett hotell-, kund- och teoriperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Larsson; Camilla Von Porat; David Flygar; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; image; word-of-mouth; relationsmarknadsföring; marknadsmixen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Teoretiker menar att det finns vissa mer lämpade marknadsföringsstrategier för små, privatägda och exklusiva hotell. Dock går åsikterna isär angående om dessa strategier kan tillämpas generellt för alla dessa unika hotell eller om varje hotell bör applicera en specifikt konstruerad strategi som fokuserar på deras målgrupp och segment. LÄS MER