Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Löneuppläggs påverkan på individers motivation : I en organisation i Sverige som använder sig dels av en prestationsbaserad lön, dels av en fast lön samt huruvida detta kan bidra till klyftor inom organisationen
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: Flera organisationer runt om i Sverige använder sig idag av en prestationsbaserad lön för att motivera sina anställda att prestera bättre. I dagens samhälle har en rättvis lön blivit ett allt mer relevant område då priserna på livsmedel, drivmedel, el samt räntor har stigit markant. LÄS MER
2. Att äga eller inte äga?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Examensarbetets titel: Att äga eller inte äga? En studie kring människors inställning till bildelning. Ämne/kurs: KSMK65, Examensarbete för kandidatuppsats, 15 hp Författare: Emma Mellesmo Sebyhed & Ellinor Westesdotter Handledare: Josefine Östrup Backe Nyckelord: Delningsekonomi, bildelning, konsumtionsbeteende, hållbarhet, normer, drivkrafter och barriärer Syfte: Få en djupare förståelse för sambandet mellan normer kring hållbar konsumtion och delningsekonomi där bildelning tas upp som exempel. LÄS MER
3. Distansledarskap på en digital arbetsplats : Om hur ledarskap förändras och utmanas då det förmedlas via informations- och kommunikationsteknik vid distansarbete
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den digitala transformationen av arbetsplatsen har enligt Bartsch et al. (2020) påskyndas av att många verksamheter till följd av Covid-19-pandemin tvingats övergå till distansarbete. LÄS MER
4. Antagonistisk marknadsföring, och de reaktioner det skapar i brand communities
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utforska och beskriva hur antagonistisk marknadsföring används i företagens reklamfilmer, samt analysera konsumentreaktioner som denna typ av marknadsföring väcker bland berörda brand communities med hjälp av det teoretiska perspektivet. Uppsatsen utgår från ett socialt konstruktionistiskt vetenskapligt förhållningssätt, med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
5. "En pedagogisk dokumentation ska ju vara någonting som leder framåt" : en kvalitativ studie om verktyget pedagogisk dokumentation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Pedagogisk dokumentation blir mer och mer ett viktigt verktyg för förskolan och dess kvalitetssäkring av verksamheten. Mot bakgrund av dokumentationens stärkta roll i förskolans verksamhet gror ett intresse för att förstå hur den pedagogiska dokumentationen ska kunna integreras i en till synes ständigt mer krävande arbetssituation. LÄS MER