Sökning: "konstruktiv kritik lärare"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden konstruktiv kritik lärare.

  1. 1. Inkluderande undervisning - Ja, men hur får vi till det? : En intervjustudie med grundskollärare utifrån en specialpedagogisk infallsvinkel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Tanja Sandström; Lina Ullerstam; [2023]
    Nyckelord :fokusgruppsamtal; gemenskap; gemenskapsorienterad inkludering; inkludering; samarbete;

    Sammanfattning : För att alla elever ska känna sig delaktiga i skolan behöver undervisningen vara inkluderande. Syftet med studien var att, genom fokusgruppsamtal, undersöka hur några lärare berättar om sitt arbete med inkluderande undervisning, och hur undervisningen skulle kunna utvecklas mot en gemenskapsorienterad inkludering. LÄS MER

  2. 2. Plötsligt händer det! En kvalitativ intervjustudie om ungdomar som återgår till utbildning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lille-Mor Ördell; [2014-04-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att identifiera faktorer som bidrar till att elever med tidigare skolmisslyckanden återupptar och slutför sina studier. Att kunna identifiera vad det är som krävs av skolan, miljö, samhälle och framför allt av eleverna själva för att denna process ska påbörjas. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning. Hur lärare i slöjd och idrott förhåller sig

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Hülya Canpinar; Martin Rydell; [2014-03-31]
    Nyckelord :formativ bedömning; idrott och hälsa; slöjd; bedömning för lärande; lärande;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie var att undersöka i vilken utsträckning och på vilket sätt ett formativt arbetssätt används bland lärare i idrott/hälsa och slöjd. I undersökningen har vi lyft fram hur lärarna arbetar med att tydliggöra målen för eleverna. LÄS MER

  4. 4. Bild- och formlära : Gjutning och digitala läromedel i bildämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Jasmine Larsson; [2014]
    Nyckelord :Estetiska läroprocesser; sociokulturellt lärande; digitala läromedel;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att skapa ett digitalt läromedel inom gjutning i skolämnet bild och form samt att undersöka hur lärarstudenter och en nyutexaminerad lärare såg på det skapade läromedlet och blogg som läromedel. De frågeställningar som studien utgick ifrån var ”hur kan en blogg som läromedel i gjutning utformas?” och ”vad tycker lärarstudenter och nyexaminerade lärare i bildämnet om det färdiga läromedlet?”. LÄS MER

  5. 5. När olika virke förväntas bli samma möbel - Några pedagogers tal om specialundervisning och elever i behov av särskilt stöd

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Angelina Gustavsson; Amanda Danielsson; [2013]
    Nyckelord :elever i behov av särskilt stöd; en skola för alla; exkludering; handledning; inkludering; problem; samarbete; specialundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för de pedagogiska utmaningar som blivande lärare i årskurs 1-6 kan stå inför när det gäller specialundervisning. Ambitionen har varit att lyfta några pedagogers tal om specialundervisning och elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER