Sökning: "konstruktivism miljö"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden konstruktivism miljö.
6. Avsiktlig klimatmanipulering : Geoingenjörskonstens pro- och contraargument i den miljöetiska litteraturen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Antropogena aktiviteter har på ett avgörande sätt bidragit till den klimatförändring som idag anses vara vår tids största utmaning. Oroväckande sociala, ekonomiska och ekologiska konsekvenser kommer att följa om inte åtgärder på ett effektivt sätt reglerar utsläppen av växthusgaser. LÄS MER
7. Entities of muscular type : hur kroppen ger mening åt abstrakta begrepp
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Kognitivismen med rötter i analytisk filosofi och logik beskriver tänkande som symbolmanipulation efter logiska regler. Begrepp har sin mening genom att de refererar till objekt och händelser i världen. LÄS MER
8. Pedagogisk dokumentation i förskolan. : Hur och vad enligt pedagoger i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studien avser att undersöka vilken funktion pedagogisk dokumentation har i förskolan och belysa hur pedagoger uppfattar begreppet pedagogisk dokumentation. Undersökningen bygger på observationer av dokumentation i förskolans miljö och dess användning samt intervjuer av pedagoger i förskolan. LÄS MER
9. Lärandeteoriers roll i läraryrket : En studie om hur lärare tillämpar lärandeteorier i sin undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på om verksamma lärare i högstadiet och gymnasiet explicit eller implicit utgår från lärandeteorier i sin undervisning. Vi har valt att fokusera på behaviorism, konstruktivism och sociokulturellt perspektiv. LÄS MER
10. Sociala interaktioner i idrottshallen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sociala konstruktivister menar att lärandet består av sociala interaktiva processer mellan eleven och dess omgivning (Palinscar, 1998). Det betyder att lärarna har en viktig och unik roll i klassrummet eftersom de medvetet eller omedvetet skapar förutsättningarna för de sociala interaktionerna i lärandemiljön – mellan läraren och eleverna men även den sociala interaktionen eleverna sinsemellan (Todorovich, 2009). LÄS MER