Sökning: "konstruktivistisk analys metod"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden konstruktivistisk analys metod.

  1. 6. Samtalsmetoder, elevinflytande och demokratisk kompetens i skolan : En analys av samtalsmetoder i allmänhet och deliberativa samtalsmetoder i synnerhet

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Kerstin Sellberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En del av skolans uppdrag är att lära ut demokratisk kompetens och det skall skolan göra genom att låta eleverna utöva inflytande som gäller även undervisningen. Problemet är att dagens skola mest använder sig av klass och elevråd och dessa har visat sig inte uppfylla kravet på att alla elever skall delta i demokratiska sammanhang. LÄS MER

  2. 7. Hur förklarar konstruktivistisk teori skapandet av israelisk identitet? -En narrativ analys av två judars berättelser

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sao-Mai Dau; Jenny Segerström; [2006]
    Nyckelord :Judisk; Identitet; Nationalitet; Etnicitet; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med den här analysen är att ta reda på hur konstruktivistisk teori förklarar skapandet av israelisk identitet. För att utföra studien använder vi oss av en narrativ metod, där vi analyserar en bok skriven av en judisk, israelisk kvinna - Susan Nathan - och en intervju med en judisk, israelisk man. LÄS MER

  3. 8. Kunskapssyn hos lärare på högskolan. Påverkan på val av undervisningsformer och bedömning

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Johanna Nygren Spanne; [2005]
    Nyckelord :kunskapssyn; högskola; naturvetenskapslärare; perspektiv; epistemological beliefs; undervisning; bedömning; påverkan;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka och beskriva vilken kunskapssyn som finns hos lärare i naturvetenskap, på högskolan, och hur denna överensstämmer med hur lärarna undervisar och bedömer studenternas kunskaper. Undersökningsgruppen som slumpmässigt valdes ut för studien bestod av lärare i naturvetenskapliga ämnen på Teknik och samhälle, Malmö högskola, och de undersökningsmetoder som användes var deltagande observationer och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER