Sökning: "konsultbyråer"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet konsultbyråer.

  1. 1. Motivation in the Gig Economy : A Case Study of Gig Workers in the IT and Business Consulting Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kristin Karlsson; Johan Wranne; [2019]
    Nyckelord :Gig economy; gig worker; motivation; consulting; IT; Business; entrepreneurial motivation; Gig-ekonomi; giggare; motivation; konsultverksamhet; IT; Business; entreprenöriell motivation;

    Sammanfattning : The number of self-employed has been rising and it is estimated that 20–30% of the working-age population in the EU-15 and the U.S. is involved in some form of independent work. This growth is driven by technological advancements, changing work values and an overall need to adapt to a high-change environment. LÄS MER

  2. 2. FORMULATING A CHANGE STRATEGY : How to introduce a tracking system in an organization

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :VINCENT CASTELLANO; SOFIA PALMBORG; [2015]
    Nyckelord :Tracking System; Sociotechnical System and Change Management.; Spårningssystem; Sociotekniskt System och Förändringsledning.;

    Sammanfattning : Carlsberg desires to increase the traceability of their goods and this can be achieved with a tracking system. Therefore, this research aimed to create a model suitable to use when formulating a change strategy to implement a new technology in an organization. LÄS MER

  3. 3. Osäkerhet vid översvämningskartering av vattendrag : En kunskapsöversikt och tillämpning på MIKE 11

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Luft-, vatten- och landskapslära

    Författare :Elin Björkman; [2014]
    Nyckelord :Flood inundation modeling; uncertainty analysis; scenario analysis; MIKE 11; Översvämningskartering; osäkerhetsanalys; scenarioanalys; MIKE 11;

    Sammanfattning : På grund av osäkerheter i indata, parametrar och modellstruktur kan det finnas stora osäkerheter i översvämningskarteringar. Trots detta sker oftast ingen osäkerhetsanalys vid översvämningskarteringar i praktiken vilket gör att beslutsfattare och andra användare kan uppfatta resultaten som mer korrekta än vad de egentligen är. LÄS MER

  4. 4. Arbetsgivarvarumärket inifrån och ut

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jonathan Hasse; Victor Aaröe-Holm; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; Internal branding; Branding; Arbetsgivarvarumärke; Internt varumärkesarbete; Varumärkesbyggande; War of talent; Social Sciences;

    Sammanfattning : The acknowledgement that organizations have an employer brand, combined with the rising demand of highly qualified workers, has led to countless best practice models and employer brand consulting agencies specializing in managing organizations’ reputation as employers. Early definitions describe employer branding as aimed at both potential and existing employees in order to attract, but also retain a talented workforce. LÄS MER

  5. 5. Att balansera kontroll och kreativitet – Innovationsföretags ekonomistyrning i praktiken

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Erlandsson; Mattias Olinder; [2010-11-01]
    Nyckelord :Innovation; kreativitet; kontroll; balans; ekonomistyrning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Dagens företag är överhängande beroende av innovationer för sin långsiktiga överlevnad. Innovationer i sin tur är avhängiga av kreativitet vilken karaktäriseras av osäkerhet, då kreativitet främjas av fritt spelrum och egenbestämmande. Samtidigt finns ett trängande behov av kontroll över verksamheterna. LÄS MER