Sökning: "konsument attityd"
Visar resultat 11 - 15 av 54 uppsatser innehållade orden konsument attityd.
11. Konsumenters attityder till flygbolagens ökade kommunikation om sin miljövänlighet : En kvalitativ fallstudie om konsumenters attityder till Scandinavian Airlines ökade kommunikation om sin miljövänlighet samt varför konsumenterna har dessa attityder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Eftersom flygbolag bidrar till störst klimatförändringar genom koldioxidutsläpp, ställer konsumenter ökade krav på flygbolagens reducering av miljöpåverkan. Detta har resulterat i att flygbolag ökat sin kommunikation om sin miljövänlighet, för att framstå som miljövänliga inför konsumenterna. LÄS MER
12. EKOLOGISKA BANANER MEN INGA GRÖNA INVESTERINGAR : Varför klimatmedvetna unga vuxna inte använder gröna investeringar som ett verktyg för att minska sin klimatpåverkan
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Många unga vuxna ser sig själva som klimatmedvetna och gör aktiva val i sitt liv för att minska sina klimatavtryck. I och med den ökade klimatmedvetenheten har utbudet av gröna investeringar ökat, men trots detta så finns det klimatmedvetna unga vuxna som inte väljer att placera sina investeringar i dessa gröna valmöjligheter. LÄS MER
13. Slit och släng eller spara och bevara? : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters förhållande till hållbarhet utifrån användningsfas och bortskaffning av kläder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder är material-intensiva produkter som i dagens samhälle konsumeras i snabb takt, vilket bidragit till att klädindustrin har en stor miljömässig påverkan vid produktion, distribution och underhållning av kläder. För att skapa en mer hållbar klädindustri behöver de kläder som redan är tillverkade ha en längre livslängd med ett förändrat konsumentbeteende. LÄS MER
14. Diskriminering i marknadsföring : En studie om vilken påverkandiskriminering i marknadsföring har på konsumenters attityd, förtroende och lojalitetgentemot ett varumärke
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Samtidigt som företag försöker bygga relationer till sina konsumenter sker det ibland misstag i kommunikationen som påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket. Detta kan exempelvis ske i form av avsiktlig eller oavsiktlig diskriminering i marknadsföring. LÄS MER
15. Teknologiska innovationer : attityder och värden ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Ett ständigt utvecklande av den fysiska modehandeln har lett till möjligheter att utveckla en shoppingupplevelse för konsument för att bemöta konkurrens från den digitala handelsplatsen. Detta har lett till att den fysiska butiken implementerar alternativ som teknologiska innovationer för att höja shoppingupplevelsen för konsumenten. LÄS MER