Sökning: "konsument behov undersökningar"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden konsument behov undersökningar.

  1. 1. Köpprocessen via en mobilanpassad webbshop ur användarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Camilla Johansson; Tabita Hultqvist; [2017]
    Nyckelord :Informatics; Interaction design; Information architecture; Responsivity; Principles of design; E-commerce; Small-N research; Informatik; Interaktionsdesign; Informationsarkitektur; Responsivitet; Designprinciper; E-handel; Små-N-studie;

    Sammanfattning : Syfte – Trenden med e-handel ökar stadigt och allt fler konsumenter utför köp via mobiltelefonen. I en undersökning som Episerver utfört surfar 90 procent av alla konsumenter via mobilen men endast 19 procent genomför köp på en webbplats. LÄS MER

  2. 2. Fysiska modebutikers överlevnad : En studie på kvinnligt konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Edlund; Emma Nilsson; Jennifer Jansson; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Fysiska modebutiker; AIDA; Generationer; Personlig service;

    Sammanfattning : Inom en snar framtid förutspås en massiv butiksdöd för de fysiska modebutikerna. Anledningen till denna profetia tros vara den snabbt växande e-handeln. Utbudet av produkter har blivit allt större och allt fler konsumenter använder e-handel för att tillgodose sina behov av modevaror. LÄS MER

  3. 3. Vad säger de ekologiska kläderna i butiken till dig? -Butikskommunikation av ekologiska kläder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA HOLM; ANGELICA OLSSON; [2013]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering; Ekologiska kläder;

    Sammanfattning : I vår uppsats vill vi fördjupa oss i ekologiska kläder och hur dessa kommuniceras och exponeras i modebutiker. Vi vill förtydliga vad ekologiska kläder är, vilka krav som ställs på dessa och hur de kommuniceras ut till konsumenterna i butiken. LÄS MER