Sökning: "konsument borås"

Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden konsument borås.

  1. 1. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER

  2. 2. I en värld av bokstäver : undervisning inom tidig litteracitet i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jolanta Zminkowska; [2023]
    Nyckelord :tidig litteracitet; early literacy; skrivutveckling; läsutveckling; undervisning; förskola.;

    Sammanfattning : Inledning Kommunikation är en viktig del av det sociala samspelet. Att kunna hantera skriven text, både som konsument – genom läsning och producent – genom skrivning, ger oss möjlighet att ta till sig ny kunskap och utföra rättigheter som varje enskild människa har i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER

  3. 3. Barn som konsument och producent : Förskollärares perspektiv på barns användande av lärplattan i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Assarsson; Madeleine Andersson; [2023]
    Nyckelord :Lärplatta; Konsument; Producent; Förskola; Förskollärare; meningsskapande;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker förskollärares perspektiv på lärplattan i förskolans verksamhet. Detta ämne är högst relevant att ta reda på mer om, eftersom den digitala teknologin är en stor del av samhället. LÄS MER

  4. 4. En analys av hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja : I kommunikation mot slutkonsument

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michaela Johansson; Lova Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Transparency; textile value chain; end consumer; communication; producer responsibility; sustainability; textile industry; slow fashion; Transparens; textila värdekedjan; slutkonsument; kommunikation; producentansvar; hållbarhet; textilindustri; slow fashion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja för att kommunicera de sociala- och miljömässiga avtryck som verksamheten medför. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra till ökad kunskap om hur trovärdighet och tydlighet kan uppnås/användas för att förbättra kommunikationen från företag till konsument. LÄS MER

  5. 5. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Bagger; Moa Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Green consumption; Ethical consumption Digitalization; Hållbar konsumtion; Grön konsumtion; Etisk konsumtion Digitalisering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER