Sökning: "konsument borås"
Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden konsument borås.
1. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER
2. I en värld av bokstäver : undervisning inom tidig litteracitet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Kommunikation är en viktig del av det sociala samspelet. Att kunna hantera skriven text, både som konsument – genom läsning och producent – genom skrivning, ger oss möjlighet att ta till sig ny kunskap och utföra rättigheter som varje enskild människa har i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER
3. Barn som konsument och producent : Förskollärares perspektiv på barns användande av lärplattan i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna studie undersöker förskollärares perspektiv på lärplattan i förskolans verksamhet. Detta ämne är högst relevant att ta reda på mer om, eftersom den digitala teknologin är en stor del av samhället. LÄS MER
4. En analys av hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja : I kommunikation mot slutkonsument
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja för att kommunicera de sociala- och miljömässiga avtryck som verksamheten medför. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra till ökad kunskap om hur trovärdighet och tydlighet kan uppnås/användas för att förbättra kommunikationen från företag till konsument. LÄS MER
5. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER