Sökning: "konsument enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden konsument enkät.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. Minskning av matsvinn i hushållen: olika analysmetoder, liknande resultat : en litteraturstudie

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Cristina Randelin; [2023]
    Nyckelord :livsmedelsavfall; matavfall; konsument; livsmedelskedjan; hållbarhet;

    Sammanfattning : Minskning av matsvinn är ett av delmålen i FN:s Agenda 2030, en handlingsplan för omställning till ett hållbart samhälle. Globalt ska matsvinnet halveras per person i butik och konsumentled och minskas längs hela livsmedelskedjan till år 2030. LÄS MER

  3. 3. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER

  4. 4. KUNDENS UPPLEVDA VÄRDE UNDER HÖG INFLATION

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Johannes Österholm; Sana Ariai; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Research question: How does customer perceived value of environmental products change during high inflation? Purpose: The purpose of this study is to analyse if and how customer perceived value, concerning environmentally friendly products, could change based on the consequences of a high inflation.  Method: The method used for this study is a mixed-method where both quantitative and qualitative data is collected. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhet som en del av the seven rights of logistics

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefin Lindström; Tove Andersson; [2022]
    Nyckelord :the seven rights of logistics; värdesamskapande; hållbarhet; konsumentbeteende; last mile-leveranser; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska konsumenter mellan 18 år och äldre förhåller sig till hållbara last mile-leveranser vid användandet av e-handel, för att med utgångspunkt i konsumenternas värdeskapande använda detta som underlag för huruvida teorin om the seven rights of logistics borde uppdateras för att inkludera ett bredare hållbarhetstänk. För att kunna undersöka detta består uppsatsens teoretiska ramverk av en presentation kring the seven rights of logistics. LÄS MER