Sökning: "konsument identitet"

Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden konsument identitet.

  1. 21. Incollaboration : En kvalitativ & kvantitativ studie om samband mellan företag, influencers & konsumenter på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Svensson; Pontus Liljenberg; Sascha Beetz Magnusson; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Stealth marketing; Brand; Business; Consumers; Identity; Profile; Image; Communication.; Dold marknadsföring; Varumärke; Företag; Konsument; Identitet; Profil; Image; Kommunikation.;

    Sammanfattning : Sedan den ökade användningen av sociala medier står varumärken idag inför en enorm utmaning i att kommunicera och förmedla sin identitet och profil för att kunna skapa en konkurrensfördel på marknaden. Bildnätverket Instagram är en av de plattformar som växer allra mest (Laboon 2016) och som idag anses vara ett av de kraftfullaste marknadsföringsverktygen för företag (Safko 2012). LÄS MER

  2. 22. Att bli vän med ett varumärke : En kartläggning av konsumenters interaktion med varumärken på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Magnus Eriksson; Viktor Kendel; [2016]
    Nyckelord :Social Media; Facebook; Interaction; Consumers; Brands; Like; Share; Hashtags; Sociala medier; Facebook; Interaktion; Konsumenter; Varumärken; Gilla; Dela; Hashtags;

    Sammanfattning : Facebook, Instagram, Snapchat och LinkedIn är alla exempel på olika sociala medier som många av oss i Sverige idag använder oss dagligen av. Sociala medier är en plattform där vi som användare har möjlighet att skapa en interaktion med vänner och bekanta, men även att utforska och kommunicera med personer som vi inte känner. LÄS MER

  3. 23. Grön marknadsföringsstrategi: påverkar den konsumenters miljöattityd gentemot fötetag? : En jämförande studie av företag med olika grad av grön marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Malin Englund; Jacob Söderhielm; [2016]
    Nyckelord :green marketing strategy; attitude; image; multi attribute; environment; consumer; grön marknadsföringsstrategi; attityd; image; multiattribut; miljö; konsument;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare forskning visar att konsumenter i allmänhet har blivit mer medvetna om de miljöproblem som kan uppstå, i och med en ökad konsumtion. Allt fler företag har börjat ändra inriktning på sina marknadsföringstrategier för att skapa en grönare identitet. LÄS MER

  4. 24. Varumärkens nya genväg till värde - En studie om heritage branding från ett konsumentperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marielle Gomez; Filip Ripe; [2015]
    Nyckelord :Brand Heritage; Authenticity; Trust; Value creation; Customer ambivalence; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkens nya genväg till värde – En studie om heritage branding från ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2014-05-26 Kurs: FEKN90, Examensarbete på̊ Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng Författare: Marielle Gomez & Filip Ripe Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Brand Heritage, Autenticitet, Förtroende, Värdeskapande, Konsument ambivalens Syfte: Från ett konsumentperspektiv undersöka till vilken grad ett påhittat eller lånat heritage har betydelse för konsumenters upplevda värde. Metod: Uppsatsen har en abduktiv ansats och tillämpar en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  5. 25. Emotionella och identitetsskapande fördelar : Innebörden av fördelarna enligt varumärkeskonsulterna

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nadia Björlin; Denis Maliqaj; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På senare år har de emotionella och identitetsskapande fördelarna blivit starkt eftertraktade i varumärken. Att som företag inneha ett varumärke, vars produkter enbart innehar funktionella fördelar, är inte längre konkurrenskraftigt. LÄS MER