Sökning: "konsument identitet"
Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden konsument identitet.
21. Incollaboration : En kvalitativ & kvantitativ studie om samband mellan företag, influencers & konsumenter på Instagram.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sedan den ökade användningen av sociala medier står varumärken idag inför en enorm utmaning i att kommunicera och förmedla sin identitet och profil för att kunna skapa en konkurrensfördel på marknaden. Bildnätverket Instagram är en av de plattformar som växer allra mest (Laboon 2016) och som idag anses vara ett av de kraftfullaste marknadsföringsverktygen för företag (Safko 2012). LÄS MER
22. Att bli vän med ett varumärke : En kartläggning av konsumenters interaktion med varumärken på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Facebook, Instagram, Snapchat och LinkedIn är alla exempel på olika sociala medier som många av oss i Sverige idag använder oss dagligen av. Sociala medier är en plattform där vi som användare har möjlighet att skapa en interaktion med vänner och bekanta, men även att utforska och kommunicera med personer som vi inte känner. LÄS MER
23. Grön marknadsföringsstrategi: påverkar den konsumenters miljöattityd gentemot fötetag? : En jämförande studie av företag med olika grad av grön marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Tidigare forskning visar att konsumenter i allmänhet har blivit mer medvetna om de miljöproblem som kan uppstå, i och med en ökad konsumtion. Allt fler företag har börjat ändra inriktning på sina marknadsföringstrategier för att skapa en grönare identitet. LÄS MER
24. Varumärkens nya genväg till värde - En studie om heritage branding från ett konsumentperspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkens nya genväg till värde – En studie om heritage branding från ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2014-05-26 Kurs: FEKN90, Examensarbete på̊ Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng Författare: Marielle Gomez & Filip Ripe Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Brand Heritage, Autenticitet, Förtroende, Värdeskapande, Konsument ambivalens Syfte: Från ett konsumentperspektiv undersöka till vilken grad ett påhittat eller lånat heritage har betydelse för konsumenters upplevda värde. Metod: Uppsatsen har en abduktiv ansats och tillämpar en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER
25. Emotionella och identitetsskapande fördelar : Innebörden av fördelarna enligt varumärkeskonsulterna
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : På senare år har de emotionella och identitetsskapande fördelarna blivit starkt eftertraktade i varumärken. Att som företag inneha ett varumärke, vars produkter enbart innehar funktionella fördelar, är inte längre konkurrenskraftigt. LÄS MER