Sökning: "konsument media"
Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden konsument media.
1. Köprättsligt felansvar när datorprogram innehåller immaterialrättsliga fel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Today's societal developments and increased digitalisation have led to an increase in the purchase of digital content and services. Due to the changing consumer habits regarding the purchase of digital products, a consumer law reform has been implemented. On 1 May 2022 a new Consumer Sales Act entered into force. LÄS MER
2. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER
3. Reklamidentifiering och medverkansansvar vid marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Internet usage and social media have exploded in recent years, which has brought about a change to advertising. Social media has become a place full of recommendations and inspiration, but also a workplace for influencers who promote various products and services. LÄS MER
4. En analys av hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja : I kommunikation mot slutkonsument
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja för att kommunicera de sociala- och miljömässiga avtryck som verksamheten medför. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra till ökad kunskap om hur trovärdighet och tydlighet kan uppnås/användas för att förbättra kommunikationen från företag till konsument. LÄS MER
5. Hur påverkas konsumenter av kreditmarknadsföring i sociala medier? : En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : De senaste tio åren har svenskarnas skuldsättning till följd av konsumtionskrediter tredubblats (Sveriges Konsumenter 2021). Samtidigt lägger kreditbolagen allt mer pengar på marknadsföring. Sedan 2010 har finanssektorns investeringar i marknadsföring ökat med cirka 423 procent enligt Kantar Sifo Reklammätningar (Resumé Insikt 2021). LÄS MER