Sökning: "konsument val av produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden konsument val av produkt.
1. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER
2. How is animal welfare internalized in consumers’ purchase decision? : a means-end chain analysis
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : As a consumer, the choice of what food to buy can be rather challenging due to the great supply of items and each item’s set of various product attributes. Consumer behavior is often viewed as goal-oriented, and by choosing a specific product or brand, the consumer will satisfy or achieve his or her broad life goal - a symbolic, personal value. LÄS MER
3. Konsumentbeteende och förpackningsdesign : Ett samspel i butikshyllan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : En starkt konkurrerande marknad har tvingat företag att hitta nya vägar att marknadsföra sig på. Att använda förpackningsdesign har visat sig vara ett starkt verktyg för företag att nå ut med sin marknadsföring till konsumenter. LÄS MER
4. Kundlojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om relationen konsument/butikspersonal inom dagligvaruhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problemformulering: Vår studie handlar om konsumenters relation till butikspersonalen inom dagligvaruhandeln, alltså butiker som i första hand säljer livsmedel men även andra dagligvaror. Hur interaktionen mellan konsument och produkt är och hur situationen vid konsumtionen ser ut är faktorer som Laaksonen (2010) menar påverkar den engagemangsnivå konsumenten upplever. LÄS MER
5. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER