Sökning: "konsumentbeteende förändring"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende förändring.

  1. 1. Hur påverkas konsumenter av precisionsmarknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Nilsson; Anton Rasmusson; Måns Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Big data; Precisionsmarknadsföring; Konsumentbeteende; Kundlojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien primära syfte är att undersöka ifall det finns något samband mellan användandet av precisionsmarknadsföring, som grundar sig i big data, och konsumentbeteende samt kundlojalitet. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ ansats bestående av en enkätundersökning. LÄS MER

  2. 2. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Almqvist; Daniel Michel; [2023]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; brand identity; brand image; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av den fysiska handeln. En kvalitativ studie om hur butiker inom sällanköpsvaruhandeln använder & uppfattar tekniska analysverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Skoog; Marie Ryman; [2022-02-16]
    Nyckelord :digitalisering; fysiska butiker; analysverktyg; kamerateknik; omnichannel;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur tekniska analysverktyg används och uppfattas av respondenter inom sällanköpsvaruhandeln. Ett möjligt analytiskt verktyg är en kamerateknik som kan omvandla konsumentbeteende till statistik. LÄS MER

  4. 4. Dagligvaruhandeln online : En kvalitativ studie om positiva och negativa upplevelser i de digitala skiftet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Nyberg André; Jamil Ahmed Ibrahim; Henrik Andersson; [2022]
    Nyckelord :E-grocery; Consumer behavior; Pandemic; E-handel; Dagligvaruhandel; Konsumentbeteende; Pandemin;

    Sammanfattning : E-handeln har efter pandemins utbrott genomgått en starkt framträdande förändring inom den svenska dagligvaruhandeln. Livsmedel har i motsats till andra branschorganisationer inom detaljhandeln inte uppnått samma tillväxt och det påvisas ett tydligt mönster att dagligvaruhandeln är på väg mot samma förändring. LÄS MER

  5. 5. Strategisk förändring i en pågående pandemi : Covid-19s funktion som strategisk katalysator i detaljhandelsbolag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexandra Löwenadler; Elin Zetterström; [2021]
    Nyckelord :retail; Covid-19; strategic change; exogenous factors; success; detaljhandeln; covid-19; strategisk förändring; omvärldsfaktorer; framgång;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19 har lett till förödande konsekvenser på individer, samhällen och organisationer. Nya konsumentbeteenden har trätt fram vilket utmanat detaljhandeln att agera och reagera som svar till påträffade marknadsförändringar. LÄS MER