Sökning: "konsumentbeteende hållbarhet"

Visar resultat 11 - 15 av 94 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende hållbarhet.

  1. 11. Vad är det ni har för attityd generation Z? : Varför köper vissa second hand kläder och vissa inte?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Borgström; Rebecca Ahlberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 13 januari 2022  Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Rebecca Ahlberg Elin Borgström                      (99/05/16)          (97/05/16)  Titel: Vad är det ni har för attityd generation Z? Varför vissa köper second hand kläder och vissa inte.  Handledare: Ulf Andersson  Nyckelord: Second hand kläder, miljö, konsumentbeteende second hand, attityder second hand kläder, hållbarhet. LÄS MER

  2. 12. Retur, Retur, Retur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dayu Zhang; Jakob Johansson; [2022]
    Nyckelord :Returbeteende; Hållbarhet; E-handel; Miljömedvetenhet.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har konsumenters köpbeteende förändrats inom E-handel. Det digitala handelsrummet erbjuder konsumenten en bekvämare köpupplevelse med utökade alternativ såsom utbud och priser. E-handelsföretagen konkurrerar hårt mot varandra och generösa returpolicyer används som ett konkurrensmedel. LÄS MER

  3. 13. Hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbar marknadsföring inom livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Maja Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable marketing; sustainable marketing communication; greenwashing; certifications; theory of planned behavior; consumer behavior; the buying process; food industry; Hållbarhet; hållbar marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; greenwashing; certifieringar; teori om planerat beteende; konsumentbeteende; köpprocessen; livsmedelsindustrin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet har länge varit ett omdiskuterat ämne och grundar sig i att vi inte har tagit hand om jordens resurser på ett ansvarsfullt sätt. Konsumtionen som sker idag är långt ifrån hållbar. I dagens ohållbara samhälle står livsmedelsindustrin för en stor del av den negativa klimatpåverkan. LÄS MER

  4. 14. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  5. 15. Hållbarhet som en del av the seven rights of logistics

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefin Lindström; Tove Andersson; [2022]
    Nyckelord :the seven rights of logistics; värdesamskapande; hållbarhet; konsumentbeteende; last mile-leveranser; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska konsumenter mellan 18 år och äldre förhåller sig till hållbara last mile-leveranser vid användandet av e-handel, för att med utgångspunkt i konsumenternas värdeskapande använda detta som underlag för huruvida teorin om the seven rights of logistics borde uppdateras för att inkludera ett bredare hållbarhetstänk. För att kunna undersöka detta består uppsatsens teoretiska ramverk av en presentation kring the seven rights of logistics. LÄS MER