Sökning: "konsumentbeteende i kina"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende i kina.
1. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER
2. The perception of Chinese electric cars : A quantitative study of Norwegian car owners behavioral intentions of purchasing Chinese electric cars
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In a time where environmental issues have become an important topic on the political agenda, car companies have begun transitioning from fossil-fueled vehicles to battery-driven electric vehicles. In this transition, multiple Chinese electric car manufacturers have emerged on the European car market. LÄS MER
3. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER
4. Konsumentbeteende för barnmat i Kina : faktorer att överväga inför expansion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka konsumentbeteendet för barnmat i Kina som i sintur ledde till identifierade faktorer som svenska företag bör ta hänsyn till när de funderar på enexpansion till Kina. På grund av säkerhetsbrister i barnmaten i Kina så finns det en ökadefterfrågan för utländsk barnmat som lett till potential för många företag. LÄS MER
5. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER