Sökning: "konsumentbeteende intervju"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende intervju.

  1. 1. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER

  2. 2. Varför köper vi på impuls? En kvalitativ studie om konsumentens inre motiv bakom impulsköp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Ericsson Brandt; Johanna Schönberg; Anna Sundin; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Impulsköp; Inre motiv; Motivationsfaktorer; Semistrukturerad intervju; Business and Economics;

    Sammanfattning : Nyckelord: Konsumentbeteende, Impulsköp, Inre motiv, Motivationsfaktorer, Semistrukturerad intervju Forskningsfråga: Vilka inre motiv driver konsumenten att köpa på impuls? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka de inre motiv som ligger bakom konsumentens beslut att handla på impuls och på så vis lämna ett kunskapsbidrag till tidigare forskning. Metod: En kvalitativ metod med induktiv ansats har använts för att besvara studiens syfte och frågeställning. LÄS MER

  3. 3. Upplevelser av butiksatmosfärer med materiella och immateriella faktorer i fokus : En fallstudie av Porsche Center i Segeltorp och i Malmö

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Celine Lindberg; Filippa Forsstedt; [2021]
    Nyckelord :Porsche; sensory strategies; sensory experiences; sensory marketing; brand image; customer experiences; perception; senses; retail atmospherics; retail environments; consumer behavior.; Porsche; sinnesstrategier; sinnesupplevelser; sinnesmarknadsföring; varumärkesimage; kundupplevelser; perception; sinnen; detaljhandelsatmosfär; detaljhandelsmiljöer; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine whether the atmospheric experience differs between two different stores within the same brand, depending on tangible and intangible elements. The authors have focused on how certain selected elements have been implemented in the store environments, to identify whether these can steer the atmospheric experience in different directions. LÄS MER

  4. 4. Fina fisken : Krögares erfarenheter av etiskt märkt fisk & hållbarhet i haven

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolan

    Författare :Angelica Fridlund; Susanna Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; Chef; Costumer; Restaurant; Hållbarhet; Kock; Konsument; Restaurang;

    Sammanfattning : Den stora konsumtionen förväntas öka i framtiden då befolkningen ökar. Livsmedelskonsumtionen står för en fjärdedel av alla utsläpp i Sverige och en del i detta finns restaurangmåltiderna. LÄS MER

  5. 5. Varumärkets visuella identitet – en studie om hur rebranding påverkar konsumenternas uppfattning med exempel av ett svenskt varumärke Tretorn

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Klaudia Witowska; [2018]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; grafisk design; visuell identitet; rebranding; påverkan; konsumentbeteende; Tretorn;

    Sammanfattning : Dagens företag måste anpassas till grafiska trender för att bevara en uppdaterad och fräsch image samtbehålla sin position på marknaden. För att göra detta måste företagens grafiska profil ses över ochuppdateras regelbundet för att säkerställa att den följer aktuella trender och kan tilltala den tänktamålgruppen. LÄS MER