Sökning: "konsumentbeteende kvinnor män"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende kvinnor män.

  1. 1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  2. 2. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Berland Hoxha; Hanna Johansson; [2023]
    Nyckelord :Negative Affect; Recency; Primacy Effect; Peak-end-rule; Short-term memory; Duration Neglect;

    Sammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER

  3. 3. Handla ultra fast fashion, igen? : - En kvantitativ om konsumentbeteende inom ultra fast fashion

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Deborg; Tanja Nestserava; [2023]
    Nyckelord :consumer behavior; ultra fast fashion; consumption; self-conscious emotions; market segmentation; konsumentbeteende; ultra fast fashion; konsumtion; självmedvetna känslor; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Ultra fast fashion är ett relativt nytt fenomen som definieras som företag som producerar kläder på kort tid och säljer dessa till lågt pris. Snabb förändrade trender i kombination med korta marknadsföringsvägar gör det möjligt för ultra fast fashion att växa. LÄS MER

  4. 4. Nudging för hållbara matval : En kvanititativ studie om hur digitala matbutiker med nudging kan öka andelen hållbara val

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hampus Falk; Thea Engelbrektsson; Emilia Lundgren; [2023]
    Nyckelord :Nudging; consumer behaviour; sustainability; food consumption; digital consumption; Nudging; konsumentbeteende; hållbarhet; matkonsumtion; digital konsumtion;

    Sammanfattning : Överkonsumtion är idag ett stort problem och kött är en bidragande faktor till växthuseffekten. I Sverige lever vi idag som att vi har 4,2 jordklot vilket inte är hållbart i längden. LÄS MER

  5. 5. Retur, Retur, Retur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dayu Zhang; Jakob Johansson; [2022]
    Nyckelord :Returbeteende; Hållbarhet; E-handel; Miljömedvetenhet.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har konsumenters köpbeteende förändrats inom E-handel. Det digitala handelsrummet erbjuder konsumenten en bekvämare köpupplevelse med utökade alternativ såsom utbud och priser. E-handelsföretagen konkurrerar hårt mot varandra och generösa returpolicyer används som ett konkurrensmedel. LÄS MER