Sökning: "konsumentbeteende pris"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende pris.
1. EMV - köps för att det är billigt, eller?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER
2. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
3. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER
4. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
5. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER