Sökning: "konsumentbeteende studenter"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende studenter.

  1. 1. Köp nu, betala senare : En kvalitativ studie om den avgiftsfria fakturans påverkan på impulsköp hos studenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julius Yousef; Amanda Jergees; [2023]
    Nyckelord :Impulsköp; avgiftsfri faktura; e-handel; konsumentbeteende; studenter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur användningen av avgiftsfria fakturor påverkar studenter till impulsköp inom den svenska e-handeln. För att besvara studiens syfte har följande forskningsfråga tagits fram: “Hur påverkar avgiftsfria fakturor till impulsköp hos studenter?” Genom att intervjua heltidsstudenter strävade studien efter att erhålla gynnsam data och på så sätt förstå de bakomliggande faktorerna som påverkar användningen av avgiftsfria fakturor och dess inverkan på impulsköp. LÄS MER

  2. 2. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Robin Kedmark; Adam Tewodros; [2022]
    Nyckelord :Laptops; Consumer behaviour; Brand loyalty; Brand awareness; Reference groups; Word of mouth; Perceived quality; Laptops; Konsumentbeteende; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskännedom; Referensgrupper; Word of mouth; Upplevd kvalité;

    Sammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER

  3. 3. Studenters syn på tågturismupplevelser genom Interrail

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Naruepenat Sae-Ung; Patricia Ramirez; [2021]
    Nyckelord :Train tourism; Interrail; Storytelling; Consumer behavior; Europe.; Tågturism; Interrail; Storytelling; Konsumentbeteende; Europa.;

    Sammanfattning : This study aims to study the concept of Interrail and its importance for students' train journeys when it comes to students' portraits of train tourism. The empirical data has been collected through a qualitative method. The implementation of the method has been done through semi-structured interviews with college/ university students. LÄS MER

  4. 4. Ett klick bort : En tvärsnittsstudie om Generation Z:s konsumtionsmönster kring Black Friday

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Nordling; Rebecca Rönn; [2021]
    Nyckelord :Black Friday; E-commerce; Online commerce; Consumer behavior; Price promotions; Purchase behavior; Consumer emotions; Consumption experiences; Black Friday; E-handel; Online handel; Konsumentbeteende; Prispromotioner; Köpbeteende; Konsumentkänslor; Konumstionserfarenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om prisreducering, julhandel, känslor och erfarenheter på den svenska online-marknaden följer tidigare påvisat konsumtionsmönster i fysiska butiker kring Black Friday. Metod: Tvärsnittsstudien har utförts bestående av en enkätundersökning för att identifiera mönster och samband för Generation Z:s konsumentbeteende under Black Friday i förhållande till de fyra faktorerna. LÄS MER

  5. 5. Returbeteende av modevaror i e-handeln : en kvantitativ studie om konsumenters hållbarhetsattityder och företags returpolicys påverkan på returbeteendet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecka Johansson; Sofia Thunberg; Alice Häussler Jansson; [2021]
    Nyckelord :Return behavior; return policies; sustainability; attitude; sustainability attitudes; e-commerce; consumer behavior.; Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; attityd; hållbarhetsattityder; e-handel; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Coronapandemins bidrag till en kraftigt ökad e-handel lyfter problemet med de ökade returerna och dess negativa miljöpåverkan. Hållbarhet har blivit en viktig aspekt i dagens samhälle som ökar i popularitet parallellt med e-handelns tillväxt, vilket utifrån ett konsumentperspektiv blir motstridigt. LÄS MER