Sökning: "konsumentbeteende tjänst"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende tjänst.
1. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER
2. Customer Experience and its Implication for Value Creation within the Night-Time Economy
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The consumer behaviour is adapting within industries due to new technologies such as smart phones. As consumer behaviour changes so do companies by adapting their way of engaging and interacting with their customers. This provides potential to innovate new service offerings. LÄS MER
3. Unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtionsmönster : En studie i hur unga fattar hållbara köpbeslut vid köp av livsmedel & inredning
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtion i relation till livsmedel och inredning. Miljömässig hållbarhet innebär att hänsyn tas till vilka effekter en vara eller tjänst har på ekologin och naturens framtida förmåga att frodas. LÄS MER
4. Servicelandskapets påverkan på studenters konsumentbeteende : Undersökning inom mobilabonnemangsbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : I Inledningen och problemdiskussionen förklaras bakgrunden till uppsatsen, som är att försöka finna om servicelandskap påverkar studenters konsumentbeteende. Branschen som valdes att undersöka var den svenska mobil abonnemangsbranschen, branschen valdes eftersom den har tillsynes två olika positioneringsstrategier. LÄS MER
5. FRÅN TORGKASSE TILL NÄTKASSE : Varför svenska konsumenter handlar färdiga matkassar på Internet
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utforska varför konsumenter anammar ett nytt sätt att handla livsmedel. För att förklara det övergripande syftet har en undersökning gjorts på vad det är i den färdiga matkassen som gör att konsumenterna vill använda den. LÄS MER