Sökning: "konsumentbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 511 uppsatser innehållade ordet konsumentbeteende.

  1. 1. Ljudet av hållbarhet: En undersökning om Sonic Branding i relation till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Carlsson Ruiter; Felizia Hilldén; [2020-02-20]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbar marknadsföring; Sonic branding; Konsumentbeteende; Ljud; Musik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Svenska resenärers inställning till styrmedel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hedbäck; Mikaela Ödman; [2020-02-20]
    Nyckelord :Hållbart resande; Flygresor; Konsumentbeteende; SHIFT-modellen; Styrmedel; Rättvisa; Acceptans; Grön skatteväxlning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende vid finansiella investeringar - varumärkens påverkan på indiviers investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Enström; Axel Wieslander; [2019-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. E-commerce and its Effects on Commercial Real Estate and F&B : Space Conversions, the Optimal Meeting Place and Future Expectations on Development in Stockholm CBD

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande; KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Hedda von Heideken; Nina Höglund; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; Retail; Food and Beverage; Meeting Place; Market Analysis; E-handel; Detaljhandeln; Mat och Dryck; Mötesplats; Marknadsanalys;

    Sammanfattning : People are becoming more digital today, and are spending the majority of their time behindscreens. Because of this, the importance to socialize have become more prominent. In thisdigital era, more businesses are establishing online. A structural reformation in the retailmarket is inevitable. LÄS MER

  5. 5. Skillnad mellan värdering och handling : millennials konsumtion av ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Andersson; Josefine Isacsson; Christoffer Lewander; [2019]
    Nyckelord :Consumer behavior; Purchasing decisions; Ecological food; Sustainability; Millennials; Konsumentbeteende; Köpbeslut; Ekologiska livsmedel; Hållbarhet; Millennials;

    Sammanfattning : Trots en positiv inställning gentemot ekologiska livsmedel och en oro över vår planet, saknas det en prioriterad konsumtion av dessa varor. En del av miljöpåverkan är livsmedelsindustrin och de matval som konsumenter gör. LÄS MER