Sökning: "konsumentengagemang"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet konsumentengagemang.

  1. 1. Cookies & content : Engagerande marknadsföring av textila företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Niclas Olausson; [2018]
    Nyckelord :Inbound marketing; Cunsumer engagement; Social media; Omnichannel; Inbound marketing; Konsumentengagemang; Sociala medier; Omnikanalsstyrning;

    Sammanfattning : Det konstanta mediabrus som existerar i dagens samhälle har lett till att mycket marknadsföring ignoreras. Webb 2.0 har bidragit till att nya strategier inom marknadsföring finns tillgängliga och företag måste anpassa sin marknadsföring för att fortsätta generera befintliga och presumtiva konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Storytelling : Hur aktualitet influerar storytelling i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Brandt; Rebecca Lidman; [2016]
    Nyckelord :storytelling; varumärke; aktualitet; varumärkeskommunikation; kommunikationskanaler; konsumentengagemang;

    Sammanfattning : Konsumenter utsätts dagligen omedvetet av reklam från varumärken via flera kanaler och idag krävs det något extra för att varumärket ska ge genomslag. Där kommer berättelsen, ett narrativ eller så kallad storytelling, in som ett mäktigt verktyg inom varumärkeskommunikation. LÄS MER

  3. 3. Att skapa konsumentengagemang på sociala medier : En innehållsanalys av modeföretags Instagram-inlägg

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Karin Svensson; Krista Porthén; Laura Özel; [2016]
    Nyckelord :konsumentengagemang; relationsmarknadsföring; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att förse företag med högre förståelse gällande hur de fördelaktigt kan arbeta med sina kundrelationer via företagsgenererade inlägg på sociala medier.En innehållsanalys genomfördes för sex företagskonton på Instagram. Totalt har 600 inlägg observerats. 17 indikatorers påverkan på engagemang mättes. LÄS MER

  4. 4. Av barn och dårar får man höra sanningen : konsumentengagemang på Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nina Persson; Jenny Sörensson; [2015]
    Nyckelord :Facebook; Interaktion; Kommunikation; Konsumentengagemang; Mode; Sociala nätverk;

    Sammanfattning : Facebook, Interaktion, Kommunikation, Konsumentengagemang, Mode, Sociala nätverkSammanfattning på svenska: Medias utveckling har gått fort och det är inte bara konsumenter som använder sig av medier numera, även företag går att hitta i olika sociala medier. Facebook är ett utav världens snabbast växande sociala nätverk och finns tillgängligt över i stort sett hela världen, och en plats där konsument och företag kan mötas. LÄS MER

  5. 5. Putting hard figures on soft values : A quantitative analysis of the impact of consumer engagement on social media for a VOD-service provider

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Poya Tavakolian; [2015]
    Nyckelord :Social media technology consumer engagement reach electronic word of mouth marketing;

    Sammanfattning : In the spring of 2015 this study began and it had the goal of answering questions regarding the importance of consumer engagement for a VOD service provider, the TV4-group.  The goal was to get answers to guide them in the building of a new VOD service for the latter half of 2015. LÄS MER