Sökning: "konsumentengagemang"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet konsumentengagemang.
6. Fångad av en (online)stormvind : En fallstudie på företaget NA-KD om hur onlinestormar kan påverka konsumenternas köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Utvecklingen av den digitala världen och sociala medier har gjort att konsumenter fått större makt i hur ett företag uppfattas då de direkt och indirekt påverkar företagets image genom det de delar, kommenterar och recenserar (Alam och Khan 2019). Ji, Li, North och Liu (2017) menar att en enda negativ kommentar på sociala medier kan växa till en allvarlig kris, som i denna studie definieras som en onlinestorm. LÄS MER
7. Cookies & content : Engagerande marknadsföring av textila företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det konstanta mediabrus som existerar i dagens samhälle har lett till att mycket marknadsföring ignoreras. Webb 2.0 har bidragit till att nya strategier inom marknadsföring finns tillgängliga och företag måste anpassa sin marknadsföring för att fortsätta generera befintliga och presumtiva konsumenter. LÄS MER
8. Storytelling : Hur aktualitet influerar storytelling i modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konsumenter utsätts dagligen omedvetet av reklam från varumärken via flera kanaler och idag krävs det något extra för att varumärket ska ge genomslag. Där kommer berättelsen, ett narrativ eller så kallad storytelling, in som ett mäktigt verktyg inom varumärkeskommunikation. LÄS MER
9. Att skapa konsumentengagemang på sociala medier : En innehållsanalys av modeföretags Instagram-inlägg
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att förse företag med högre förståelse gällande hur de fördelaktigt kan arbeta med sina kundrelationer via företagsgenererade inlägg på sociala medier. En innehållsanalys genomfördes för sex företagskonton på Instagram. Totalt har 600 inlägg observerats. 17 indikatorers påverkan på engagemang mättes. LÄS MER
10. Av barn och dårar får man höra sanningen : konsumentengagemang på Facebook
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Facebook, Interaktion, Kommunikation, Konsumentengagemang, Mode, Sociala nätverkSammanfattning på svenska: Medias utveckling har gått fort och det är inte bara konsumenter som använder sig av medier numera, även företag går att hitta i olika sociala medier. Facebook är ett utav världens snabbast växande sociala nätverk och finns tillgängligt över i stort sett hela världen, och en plats där konsument och företag kan mötas. LÄS MER