Sökning: "konsumentens attityd"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden konsumentens attityd.

  1. 1. Vill du bli knuffad? Hudvårdskonsumenters attityd till digital nudging

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Klara Mahrs; [2019]
    Nyckelord :Digital nudging; Nudging; Decision making; Word-of-mouth; Marknadsföring; Hudvård;

    Sammanfattning : Nudging är idag ett omtalat ämne och pratas om i flera olika sammanhang, exempelvis i Morgonpasset i P3, på Instagram och på portalen Resumé. Tekniken nudging har funnits länge men det var först år 2008 som begreppet myntades. LÄS MER

  2. 2. Maxat med hållbarhetskommunikation?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elias Mannberg; Sara Andurén; [2019]
    Nyckelord :sustainability communication; CSR; credibility; cognitive dissonance; consumer behavior; digital media; environment; strategic communication; hållbarhetskommunikation; trovärdighet; kognitiv dissonans; konsumentbeteende; digitala medier; miljö; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : This research aims to increase the understanding of how the young consumer receives, interprets and argues about sustainability communication. The study is based on a social constructionist perspective and considers the communicative processes expressed by the consumer in a specific case. LÄS MER

  3. 3. ”Jag kände bara, Nja I don’t buy it” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z och deras attityd mot produktplacering inom YouTube- samarbeten.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hamrén; Ludvigsson Svensson Rebecca; [2019]
    Nyckelord :Promotion; Influencer marketing; Model of attitudes towards web advertising; Informativeness; Entertainment; Irritation; Credibility; Advertising value; Product placement;

    Sammanfattning : Det har uppmärksammats en intensifiering av den digitala tekniken, som under senare år tilltagit mer än någonsin (Bassiouni & Hackley, 2014, s. 116). 2017 var det första året då internet utgjorde en övervägande del av alla medieinvesteringar (Larsén, 2018). LÄS MER

  4. 4. Barriärer för konsumtion av hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl af Ugglas; Marcus Wedenmark; [2018-06-27]
    Nyckelord :Hållbart mode; konsumtionsbeteende; hållbara kläder; miljömedvetenhet; barriärer för konsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund & ProblemdiskussionTidigare forskningar har visat att konsumenter är villiga att konsumera miljövänliga produkter. I modebranschen finns det idag en rad olika barriärer som hindrar konsumenter från att konsumera hållbart mode. LÄS MER

  5. 5. Trendigt : En undersökning av värdeord i reklam för skönhetsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Juliana Akello; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att granska modern reklam och dess spegling av genus i vårt samhälle. Språk är ett verktyg som påverkar alla individer och i reklam kan språket ofta användas manipulativt. LÄS MER