Sökning: "konsumentens attityd"

Visar resultat 21 - 25 av 98 uppsatser innehållade orden konsumentens attityd.

  1. 21. Hotellens hållbarhetsarbete: spelar det någon roll? : En kvalitativ studie om konsumenters medvetenhet och inställning till hållbarhet inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Ines Hodzic; Rebecca Höglind; Amy Trewhitt; [2021]
    Nyckelord :Hotellbransch; Attityd; Konsumentbeteende; Medvetenhet; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Hållbarhetsåtgärder; Attityd-beteende gap;

    Sammanfattning : Hållbarhet är i dagens samhälle ett alltmer viktigt ämne och berör mer än bara miljö. Medanledning av detta har konsumenter börjat ställa högre krav på företag gällande hållbarhet och ämnet kan användas fördelaktigt som en konkurrensstrategi. LÄS MER

  2. 22. Engagera på social media. Vilka faktorer driver den svenska konsumenten till Customer Engagement på Instagram?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fred Berntson; Jesse Hannelius; Sebastian Van Dijkman; [2020]
    Nyckelord :Customer engagement; social media; CE; Instagram; Sweden; Market; Store Chain; Retailer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study is to examine what attributes that drive the Swedish consumer to CE in Instagram for Swedish chain stores. Methodology: The authors used a quantitative methodology and examined 121 Swedish retailers. LÄS MER

  3. 23. Är det medlemskapet som gör dig lojal?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Fransson; Viktoria Höjgård Hansen; Natalia Milunovic; [2020]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; klädbranschen; ungdomar; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka unga konsumenters uppfattning om lojalitet inom klädbranschen samt deras upplevelse av företags lojalitetsprogram i relation till kundlojalitet. Metod: Denna kvalitativa studie har en abduktiv ansats där en kontinuerlig reflektion av teori och empiri har genomförts under hela skapandeprocessen. LÄS MER

  4. 24. Sustainability Integration in Peer to Peer Marketplace Platforms : A Study of Customer Perception and Loyalty

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Clara Lorenius Andrén; Isabella Rambert; [2020]
    Nyckelord :Circular Economy; Customer Loyalty; Customer Satisfaction; Green Marketing; Environmental Attitude; Environmental Engagement; Online Marketplaces; Peer to Peer Marketplace Platforms; Pre-owned Items; Sustainability Communication; Cirkulär Ekonomi; Kundlojalitet; Kundnöjdhet; Grön Marknadsföring; Miljöattityd; Miljöengagemang; Webbaserade Handelsplatser; Peer to Peer Marknadsplattformar; Begagnade Varor; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Increasing attention to sustainability and environmental concerns implies changes in consumer preferences, whereof companies need to provide offerings characterized with a focus on sustainability laden concepts such as the Circular Economy (CE), aligning with these changes. How to communicate sustainability has therefore become a focus of attention when formulating marketing strategies. LÄS MER

  5. 25. Swipe up : En kvantitativ undersökning kring hur konsumenters attityd och köpintention påverkas av marknadsföring via sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Powell Vallared; Tina Zand Karimi; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; Influencer Marketing; UGC; E- WOM; attitude and purchase intention; Sociala medier-marknadsföring; Influencer Marketing; UGC; E-WOM; attityd och köpintention.;

    Sammanfattning : Since its inception, social media has developed into something that is now a constant part of our everyday lives. From being a digital place where users could keep in touch with friends and family, social media has become a place where consumers and companies have the opportunity to communicate. LÄS MER