Sökning: "konsumentköpbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet konsumentköpbeteende.

  1. 1. Köpbeteende hos konsumenter inom E-handel : En studie om konsumentköpbeteende inom modeklockbranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Rafi Khajadorian; Gabriel Sag; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Is less, more? : En kvalitativ studie om den digitala förpackningen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elenor Hansson; Josefine Sinerius; [2019]
    Nyckelord :Digital packaging; visual elements; informative elements; consumer purchasing behavior; perception; low involvement products; focus group; semistructured interviews; Digital förpackning; visuella element; informativa element; konsumentköpbeteende; perception; lågengagemangsprodukter; fokusgrupp; semistrukturerade intervjuer;

    Sammanfattning : The industry that shows the strongest growth and development online is the foodindusty. The prognosis shows that this development will only continue to increase. One problem with the online grocery shopping lies in the fact that consumers find it difficult to differentiate the product packaging. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters adoption av nya innovativa produkter : en studie om användning av funktionsmaterial i vardagskläder

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Pettersson; Sofie Sandqvist; [2015]
    Nyckelord :Consumer buying behavior; consumer decision making process; factors; risks; innovative products; functional material; functional clothing; Konsumentköpbeteende; köpbeslutsprocessen; faktorer; risker; innovativa produkter; funktionsmaterial; funktionsplagg;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att ta reda på vilka faktorer och risker som påverkar köpbeslutet för en konsument gällande en ny innovativ produkt. Uppsatsen kan på så sätt bidra med kunskap och förståelse för företag som vill utveckla den här typen av produkter. LÄS MER

  4. 4. "Klart att grönt känns fräscht och nyttigt men jag känner mig lurad" - En studie om hur grön förpackningsfärg kan påverka generation Y:s köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hassel; Lina Larsson; Petrea Godderidge; [2015]
    Nyckelord :färgen grön; förpackningsfärg; konsumentköpbeteende; generation Y; Sinnesmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Författarna ämnar att i studien undersöka och analysera hur betydelsefull färgen grön på livsmedelsprodukter är för generation Y. Studien visar att grön förpackningsfärg inte är ett av det viktigaste attributet vid val av livsmedelsprodukt, men att färg däremot har en undermedveten påverkan vid konsumtionsval. LÄS MER

  5. 5. Hur väljer du bank? : En studie om kundens val av bank och kundlojalitet gentemot banken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Tanja Gorevska; Lavan Azad; [2013]
    Nyckelord :Bank; konsument; kundlojalitet; konsumentköpbeteende; kundens val av bank; kundtillfredsställelse.;

    Sammanfattning : Problem formulation: What factors influence the customer’s choice of bank? How is the customer loyalty towards the customer’s current bank? Purpose: The main purpose is to see what factors are definitive to the customer’s choice of bank and how strong the customer loyalty is towards the bank. It is also interesting to see whether customers who are satisfied with their current bank may still consider switching to something else. LÄS MER