Sökning: "konsumentkrediter"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet konsumentkrediter.
1. From Data to Decision: : Using Logistic Regression to Determine Creditworthiness
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The development of scorecards for customer credit rating is a well-established field in the financial sector. The aim of this project, conducted in collaboration with a Swedish credit institute, was to develop a statistical model for predicting customer performance. LÄS MER
2. Exploring the Swedish Credit Market Ecosystem : A study of loan intermediaries’ contribution to a more efficient consumer credit market
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : A long period of low interest rates, economic growth and a booming housing market hasresulted in an increase in the debt level of Swedish households. New digital ways of providingfinancial services are changing the traditional banking world and are often praised for beingefficient and inclusive. LÄS MER
3. Kreditprövning för att motverka överskuldsättning : Fyller kravet på kreditprövning sitt syfte?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Måttfullhetskravet – Hur förändrades bedömningen efter reformen i konsumentkreditlagen 2018?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I budgetpropositionen 2016 konstaterade regeringen att det fanns en förhöjd risk på konsumentkreditmarknaden för att konsumenter att hamna i överskuldsättning. En rad åtgärder föreslog varav en av dem innebar införskaffandet av ett måttfullhetskrav vid marknadsföring av konsumentkrediter. LÄS MER
5. Using Multiple Linear Regression to Estimate Customer Profitability in Consumer Credits
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : In cooperation with a consumer credit company based in Stockholm, this bachelor thesis investigates if the customer profitability in the consumer credit market can be predicted with multiple linear regression. Data collected before the initial credit was accepted and data connected to the account activity of the customers' first nine months are analyzed. LÄS MER