Sökning: "konsumentmönster"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet konsumentmönster.
1. Pandemins effekter på avtalsvillkor : En studie om avtalsflexibilitet i lokalhyresavtal
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Pandemins framfart har påverkat den svenska detaljhandeln negativt i många avseenden. Flertalet rapporter från aktörer inom fastighetsbranschen har indikerat på en negativ prisutveckling på transaktionsmarknaden och nedåtgående marknadshyror som en direkt konsekvens av pandemin. LÄS MER
2. Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises towards an Emerging Market : A study of Swedish Tech Companies in India
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The changes in consumer patterns, digitalization, and the augmented diplomatic relation between Sweden and India has opened new opportunities for Swedish small- and medium-sized enterprises (SMEs) to enter the Indian market, which is characterized as an emerging market. Although SMEs often have scarce resources, they are succeeding in entering foreign markets and competing with Multinational corporations (MNCs). LÄS MER
3. Is Plastic Fantastic? : En studie om unga konsumenters ägande av medlemskort.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Medlemskort är ett väl utbrett marknadsföringsverktyg som frekvent tillämpas på marknader runt om hela världen. Detta marknadsföringsverktyg är en produkt av de lojalitetsklubbar som i början av 1920-talet började utvecklas för att skapa bättre relationer mellan konsumenter och företag. LÄS MER
4. Är banken till för alla? : En fallstudie om bankers utmaningar och möjligheter i tjänstemötet med invandrarkunden
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag har cirka 20 procent av Sveriges befolkning invandrarbakgrund. Trots detta är invandrare som målgrupp mycket ouppmärksammade. Sverige är idag en mångkulturell marknad, och därför är det viktigt för företag och organisationer att ständigt revidera sin bild av kunder och deras önskemål och behov. LÄS MER