Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. A Comparison Between Implementations of Cryptographic Algorithms and Their Efficiency in Smartphone Computing Environments : Exploring the Performance Trade-offs of Performing Cryptographic Work in Different Smartphone Development Frameworks

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ossian Dillner; [2023]
    Nyckelord :Cryptography; Security; Privacy; Smartphones; Kryptografi; Säkerhet; Integritet; Smartphones;

    Sammanfattning : In the recent decade concern for privacy has massively increased in the public consciousness. As a result of this development, demand for end-to-end secure communications in all manner of applications has also seen a rapid increase. This development can however often be at odds with other consumer demands. LÄS MER

  2. 2. Skyddet för konsumenter vid köp av nyproducerad bostadsrätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stephanie Ottosson; [2022]
    Nyckelord :Associationsrätt; Avtalsrätt; Boenderätt; Civilrätt; Nyproducerad bostadsrätt; Förhandsavtal; Upplåtelse; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av utvecklingen på bostadsmarknaden under senare år har det blivit uppenbart att konsumentskyddet vid köp av nyproducerade bostadsrätter är otillräckligt. Lagstiftningen erbjuder inte ett rättsligt skydd i samma utsträckning som på andra konsumentmarknader. LÄS MER

  3. 3. “Grönmattning” på konsumentmarknader : en fallstudie av hur konsumenters attityder och köpbeteenden påverkas av marknadsföring med miljö- och hållbarhetsbudskap

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Nicole Chidiac; Malin Olsson; [2021]
    Nyckelord :greenwashing; grönmattning; reklamtrötthet; grön marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; Herzbergs tvåfaktorsteori;

    Sammanfattning : I en alltmer digitaliserad värld, med en ökad användning av grön marknadsföring via sociala plattform, har detta i samband med en växande oro för klimatförändringarna lett till en större medvetenhet och ett ökat intresse för miljövänliga produkter bland konsumenter. I och med detta uppmärksammas ett nytt framväxande fenomen av reklamtrötthet för reklam med miljö– och klimatanspråk, även benämnt som “grönmattning”. LÄS MER

  4. 4. Hållbar konsumtion i livsmedelsbutiker : En undersökning om kundens förutsättningar för hållbara val

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Karin Ålund; Sarah Östlin; [2018]
    Nyckelord :Sustainable consumption; sustainable food consumption; communication; assortment; price; Hållbar konsumtion; hållbar livsmedelskonsumtion; kommunikation; sortiment; pris;

    Sammanfattning : InledningSvenskarna överkonsumerar jordens resurser i snabb takt. Konsumtionen måste bli mer hållbar om framtida generationer ska ha möjlighet till en bra framtid. Livsmedel har stor påverkan på miljön därför är livsmedelskonsumtionen en viktig del i arbetet med hållbar konsumtion. LÄS MER

  5. 5. Corporate responsibility through value chain collaboration : the case of the Swedish soy dialogue

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Louise Åhlman; [2015]
    Nyckelord :business-NGO interaction; CSR; drivers; enablers; food industry; multi-stakeholder initiative; network; responsible sourcing; sustainability; wicked problem;

    Sammanfattning : An increasing world population places ever growing demands on the Earth’s capacity for food production. Soy is an agricultural commodity of great importance in the global food system, but it is also accompanied with several severe sustainability challenges. LÄS MER