Sökning: "konsumentprodukt"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet konsumentprodukt.

  1. 1. Ethical Hacking of a Virtual Reality Headset

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olivia Höft; [2023]
    Nyckelord :Cyber Security; Ethical Hacking; Penetration Test; Virtual Reality Headset; Cyber Säkerhet; Etisk Hackning; Penetrationstest; Virituella Verklighets Glasögon;

    Sammanfattning : Weak product cybersecurity is an increasing problem within society, and a growing consumer product is the Virtual Reality (VR) headset. This thesis investigated common vulnerabilities in Internet of Things (IoT) consumer products and performed proof-of-concept exploits on the Meta Quest VR headset. LÄS MER

  2. 2. Produktutveckling för framtidens arbetsplatser

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Philip Ohlin; [2021]
    Nyckelord :Produktutveckling; konceptgenerering; CAD; distansarbete; arbetsenhet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Companies have implemented major changes due to the recommendations of remote work introduced by the Swedish Public Health Agency as a result of the Covid-19 pandemic. Remote work has rapidly increased, and the forecast is that this flexible working method will remain. LÄS MER

  3. 3. Vibraesthetics of Music : The design of BEATHOVEN: a haptic device for enjoying music through vibrotactile sensations

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Adam Mattsson; Martin Åhlén; [2021]
    Nyckelord :Vibraesthetics; Haptics; Music; Vibrotactile Experience; Product Design; Industrial Design Engineering; Human-Centered Design; Design-Driven Innovation; Artistic Research; Inclusive Design; Vibroestetik; Haptik; Musik; Vibrotaktila upplevelser; Produktdesign; Teknisk design; Människocentrerad design; Design-driven innovation; Estetiskt utforskande; Inkluderande design.;

    Sammanfattning : The project has the purpose of designing and developing a wearable haptic device for experiencing music through tactile vibrations on the body, and the result is the product concept BEATHOVEN and a completely new way of experiencing music.  Music is powerful, it touches our soul and gives form to our emotions. LÄS MER

  4. 4. Kundbaserat varumärkeskapital : En deskriptiv studie med syftet att undersöka hur generation Z värderar varumärkeskapitalet hos en konsumentprodukt

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Albin Lövgren Pouncette; Edith Nielsen; [2019]
    Nyckelord :Brand; Brand equity; Customer based brand equity; CBBE; Brand awareness; Brand image; Perceived quality; Brand loyalty; Generation; Generation Z;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to investigate how generation Z values ​​the customer-based brand equity of a consumer product. Generation Z is an interesting generation to study since they have shown to differ in a variety of aspects from previous generations. LÄS MER

  5. 5. Produktdesign för insomni

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Andreas Lindegren; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten beskriver en produktutvecklingsprocess från ett givet behov; produktutveckling för insomni, till en fungerande prototyp av en konsumentprodukt. Designprocessen spänner forskning, idégenerering, mekanisk konstruktion och framställning i en Rapid Prototyping (RP) miljö genom upprepade iterationer. LÄS MER