Sökning: "konsumentreaktioner"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet konsumentreaktioner.
1. Brand Equity | När varumärken brinner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this replication study is to test and compare how a product damage crisis affects brands with high and low brand equity from a consumer perspective in Sweden. The study also aims to contribute with increased knowledge to the topics of brand equity and product-harm crisis. LÄS MER
2. Antagonistisk marknadsföring, och de reaktioner det skapar i brand communities
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utforska och beskriva hur antagonistisk marknadsföring används i företagens reklamfilmer, samt analysera konsumentreaktioner som denna typ av marknadsföring väcker bland berörda brand communities med hjälp av det teoretiska perspektivet. Uppsatsen utgår från ett socialt konstruktionistiskt vetenskapligt förhållningssätt, med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
3. Influencer Marketing : Balans mellan inflytande och förtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Social media has grown to an integral part of our everyday lives and companies are focusing heavily on finding new, efficient ways to reach their target market. One strategy that has received much attention is influencer marketing – where focus has shifted from an entire audience of potential customers to influential people that have a strong impact on their followers. LÄS MER
4. Oetiskt eller inte? : Personliga attributens påverkan på konsumentreaktioner av oetisk marknadsföring
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Packaging design and consumer response an evaluation of design characteristics in the private label lower price tier
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Allt fler dagligvarukedjor erbjuder produkter vid sidan av leverantörernas, dessa säljs under ett flertal egna varumärken som delas in i olika prissegment. Med det ökade utbudet av varumärken blir konsumenterna allt mer selektiva vilket ställer högre krav på en tydlig differentiering för att varumärkena ska kunna konkurrera och nå målsegmentet. LÄS MER