Sökning: "konsumentskepticism."

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet konsumentskepticism..

  1. 1. Kan företagsaktivism övertyga konsumenten? : En studie om hur företags sociopolitiska ställningstaganden påverkar konsumenternas attityd mot företagets varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Fidan; Matilda Rosenblom; [2021]
    Nyckelord :Företagsaktivism; Corporate sociopolitical activism; CSA; attityd; varumärke; inställning; konsument; ställningstagande; konsumentskepticism.;

    Sammanfattning : Metod: En kvalitativ metod med en induktiv ansats har tillämpats för denna studie. Empirin har samlats in genom fokusgruppsintervjuer, utförda vid fyra tillfällen med sammanlagt 15 deltagare. LÄS MER

  2. 2. Avslöjandet av negativ information i förhållande till företagsspecifika faktorer : En kvantitativ innehållsanalys på statligt ägda bolag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Fejes; Aleksandra Nikolova; [2021]
    Nyckelord :State-Owned Enterprises; Sustainability Report; Disclosure of Negative Information; Content Analysis; Balance; Transparency; Legitimacy Theory; Stakeholders’ Theory; Statligt Ägda Bolag; Hållbarhetsredovisning; Avslöjande av Negativ Information; Kvantitativ Innehållsanalys; Balans; Transparens; Legitimitetsteorin; Intressentteorin;

    Sammanfattning : Statligt ägda bolag ska sedan 2007 hållbarhetsrapportera i enlighet med GRI eller annat internationellt ramverk. Detta för att öka bolagens transparens för dess intressenter och samhället. LÄS MER