Sökning: "konsumtion skor"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden konsumtion skor.
1. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER
2. Lokalt klimatarbete med ett konsumtionsbaserat perspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Local governments (LG) have been given a key role in the work of reducing greenhouse gas (GHG) emissions. To find the local drivers of GHG emission LG can develop an inventory that accounts for all the emissions associated with the municipality. LÄS MER
3. Lättare sagt än gjort : En kvalitativ studie om konsumenters etiska värderingar i förhållande till deras köpbeteende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Marknaden för etiska kläder växer ständigt och konsumenter bryr sig alltmer om varifrån produkterna kommer, hur de är producerade och vad det har för inverkan på miljö och djur. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värderingar konsumenter har kring etiskt producerat material inom modehandeln och hur konsumenter agerar i ett köpbeslut. LÄS MER
4. Exploring Consumer Expenditure And Environmental Impacts Across European Nations : A Data-Mining Approach
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : As the pressures on the environment created by humanity increase, understanding how products influence a person’s overall impact becomes more important in order to make choices about how a person chooses to consume. Recent literature shows that household consumption is responsible for 51% to 81% of a nation’s total emissions (Ivanova, Stadler, et al. LÄS MER
5. Beteenden kring returer på internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Allt fler konsumenter vänder sig idag till e-handeln när de ska handla, vilket har visat på ett ändrat konsumentbeteende. I och med att allt fler branscher och företag anammar e-handeln och att konsumenter känner sig mer bekväma med att handla online, så ökar också returerna. LÄS MER