Sökning: "konsumtionskultur"
Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade ordet konsumtionskultur.
11. Audiovisuella sensationer i den digitala tidsåldern : En kvalitativ studie om hur artister använder audiovisuell media i sin kommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : En kombination av ljud och bild, audiovisuell media, har under en längre tidsperiod varit ett sätt att skapa uppmärksamhet kring en artist. Den teknologiska utvecklingen har förbättrat de audiovisuella verktygen och gjort de mer tillgängliga. LÄS MER
12. Influencer marketing: Hur det påverkar unga kvinnor i generation Z
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : I takt med att reklamtröttheten ökar i västvärlden växer sig marknadsföringsstrategin influencer marketing allt starkare. Influencers, vilka i grund och botten är helt vanliga människor, har en stor makt på sina sociala medier med tusentals till miljoner följare. LÄS MER
13. Från träningstips till skönhetsingrepp : En kvantitativ innehållsanalys av budskapen på tre kvinnomagasins omslag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : In previous research in this field of study, the messages from the female magazines have often been aimed at bodily changes in the woman. The opinions that exist about what a woman should look like and what kind of body corrections are accepted in society is of different character. LÄS MER
14. Röster av silke : en studie om kvinnlig konsumtionskultur 1920–1929 i veckotidningen Idun
L2-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Varför är du vegetarian?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Olika motiv kan influera individen till att vilja bli vegetarian, men däremot kan olika individer motiveras av olika motiv (Rosenfeld & Burrow, 2017a:85). Denna studie undersöker och behandlar följande motiv: trend-, sociala-, konsumtionskultur-, etiska- och hälsomotiv. LÄS MER