Sökning: "konsumtionsprocess"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet konsumtionsprocess.

  1. 1. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefin Åkesson; Ronja Norgren; [2014]
    Nyckelord :Servicelandskap; konsumtionsprocess; butikskommunikation; barns behov; maktrelationer; identitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER

  2. 2. Recept för en "god" konsument : En läromedelsanalys i hem- och konsumentkunskap med utgångspunkt i kursplan 2000.

    Master-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ulrika Bergstrand; [2012]
    Nyckelord :Hem- och konsumentkunskap; Konsumentfrågor; Undervisning; Kursplan; Läroböcker;

    Sammanfattning : Sammanfattning Analysen undersöker meningserbjudandet gällande konsumentfrågor i tre läroböcker inom hem- och konsumentkunskap, med utgångspunkt i kursplan 2000 (Skolverket, 2000a). Först definierades och avgränsades konsumentfrågorna med hjälp av konsumtionsprocessen (Bjurström, 2004, McGregor, 2011a). LÄS MER

  3. 3. Den lustfyllda konsumtionen - hur konsumentåtrå väcks, växer och hålls vid liv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Winberg; Gabriella Mangell; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Lyx; Konsumtionsprocess; Konsumentåtrå; Energi; Identitetsskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: För att bättre förstå hur det moderna samhället drivs av en omättlig aptit på konsumtion, ämnar vi vidareutveckla den teoretiska och empiriska forskningen kring konsumentåtrå. Genom att undersöka de starka känslor som omgärdar en konsumtionsprocess söker vi att kartlägga vilka djupare betydelser som läggs vid föremål, i vissa fall kopplade till skapandet och upprätthållandet av den egna identiteten. LÄS MER