Sökning: "kontaktfrekvens"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet kontaktfrekvens.
1. Arbetsengagemang vid distansarbete: är kvantitet viktigare än kvalitet vid interaktioner med närmsta chef?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The 2020 COVID-19 outbreak forced many organizations to introduce teleworking where employee interactions with the immediate manager shifted to digital platforms. The main purpose of this study was to investigate the relationship between employees’ work engagement and availability to the immediate manager, contact frequency with the immediate manager and the perceived quality of the relationship with the immediate manager, measured as Leader-member exchange (LMX). LÄS MER
2. Utebliven klientkontakt : - dess påverkan på tillfredsställelse, motivation och effektivitet i arbetet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för beteendevetenskap och socialt arbeteSammanfattning : Klientkontakt utgör en central del i handläggares arbete. Denna studie undersöker och belyser handläggares upplevelser, känslor och inställning vid utebliven klientkontakt och hur detta påverkar handläggares arbetstillfredsställelse, arbetsmotivation och arbetseffektivitet. LÄS MER
3. Finns samband mellan medarbetares grad av self-efficacy och självupplevd interaktion med närmaste chef?
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Den teoretiska bakgrunden tar upp self-efficacy som begrepp och dess betydelse för medarbetare och organisation. Syftet med studien är att undersöka om samband finns mellan self-efficacy och interaktion mellan medarbetare och chef. LÄS MER