Sökning: "korstabulering"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet korstabulering.
1. Förskolans fysiska lärmiljö inomhus : En kvalitativ och kvantitativ enkätstudie om förskollärares pedagogiska överväganden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studien belyser förskollärares pedagogiska överväganden i utformandet av den fysiska lärmiljön i förskolan. Denna kvantitativa och kvalitativa enkätstudie riktade sig till förskollärare som arbetar i förskolan. LÄS MER
2. Work-related diabetes distress (WRDD) bland yrkesverksamma diagnostiserade med typ 1 diabetes
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/ArbetshälsovetenskapSammanfattning : Aims: Work-related diabetes distress (WRDD) can be defined as the combination of anxiety and exhaustion to combine work with diabetes in working life and this is a current problem. The aims of this study were to assess the prevalence of WRDD and covariation between WRDD and working life variables relevant to occupational health among professionals diagnosed with type 1 diabetes in Sweden. LÄS MER
3. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02) Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER
4. ”Det är verkligen slöseri med lärarens redan snäva tid”
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Detta är en studie som undersöker vilka arbetsuppgifter grundskollärare utför på sin arbetsplats, vilka typ av arbeten som tar mycket plats samt om detta är något som påverkar lärarens kvalitativa arbete med koppling till professionsteorin. Syftet med studien är att belysa vad för arbetsuppgifter som lärare utför i praktiken på deras arbetsplats. LÄS MER
5. “Welcome to my unlikely existence” : En kvantitativ dataanalys av incel-forumet incels.net
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESARSammanfattning : Syftet med studien har varit att studera onlineforumet incels.net för att undersöka huruvida medlemmarna vid forumet har liknande bakgrund och/eller gemensamma erfarenheter. Detta undersöktes med hjälp av på förhand utvalda variabler baserade på risk- och skyddsfaktorer tagna från riktlinjer inom socialtjänsten. LÄS MER