Sökning: "kort spel"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden kort spel.
1. Gestaltning av hästar i datorspel : Hur naturtroget representeras hästar i digitala spel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I denna studie analyserades åtta hästar från sex olika spel för att ta reda på hur naturtroget dessa representeras i digitala spel. Hästarna analyserades utifrån deras anatomi och rörelsemönster som skritt, trav, kort galopp, galopp, backning, stegring och bockning. LÄS MER
2. CORRECTIVE FEEDBACK I QUIZSPEL: HUR VARAKTIGHETEN PÅVERKAR LÄRANDE
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Användningen av quiz i spel för undervisning är effektivt för lärande. Det har även visats att corrective feedback bar en betydande inverkan på hur effektivt ett quiz är för lärande. Tidigare studier har undersökt timingen för corrective feedback (omedelbar eller fördröjd) men det saknas forskning om feedbackens varaktighet. LÄS MER
3. Evaluating the performance of a team consisting of an advanced agent and a less advanced agent in the game Manille : A comparison of agents trained using the CFR algorithm with and without abstractions.
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Making artificial intelligence (AI) algorithms solve games has always been an interesting benchmark of AI research. Perfect information games like Chess can be played on a level beyond human capabilities. LÄS MER
4. MTG-kortsprissättning: en regressionsanalys för att bestämma nyckelfaktorer för kortpriser
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Genom att analysera kortegenskaperna hos Magic the Gathering-kort harmodeller tagits fram för att bestämma deras inverkan på kortpriset. Tidigarestudier har inte fokuserat på spel-egenskaperna, vilket är vad som särskiljer dettaarbete från tidigare forskning. LÄS MER
5. Design med avsikt : en inblick i maskotskräck
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Maskotar har blivit ett smart sätt för företag att marknadsföra på ett roligare sätt. Spel är inget undantag. Studior använder karaktärer från sina spel som ansiktet utåt, något som även börjat dyka upp i indiescenen som kan vara en mycket konkurrensfylld plats. LÄS MER