Sökning: "kosmetikabranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet kosmetikabranschen.

  1. 1. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christina Maria Iliadou; Mariann Ebrahim; [2022]
    Nyckelord :external design; marketing; marketing lead; design lead; co-branding; collaboration patterns; innovation; brand consistency; star-based designer.; extern design; marknadsföring; marketing lead; design lead; co-branding samarbetsmönster; innovation; varumärkeskonsistens; stjärndesigner;

    Sammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER

  2. 2. CSR:s påverkan på konsumenters köpbeteende : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar kvinnliga konsumenters köpbeteende inom kosmetikabranschen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Riham Al-Qadi; Kristina Kato; Nor Reda; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Gustafsson; Hanna Nathassia Sabrina Julkunen; [2019]
    Nyckelord :Social media; ethical cosmetics; cosmetic industry; CSR; marketing communication; branding; relationship marketing; social media marketing and webcare.; Sociala medier; etisk kosmetika; kosmetikabranschen; CSR; marknadskommunikation; varumärkesteorier; relationsmarknadsföring; social media marketing; webcare.;

    Sammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER

  4. 4. Miljöfarliga ingredienser i solskyddsprodukter

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Lovisa Bohman; [2016]
    Nyckelord :Farobedömning; solskyddsprodukter; miljöfara; akvatisk miljö; ingredienser; ekologisk kosmetika; hazard assessment; sunscreen products; environmental hazard; aquatic environments; ingredients; ecolabelled cosmetics; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The aim of the study was to perform a hazard assessment of ingredients in sunscreen products available on the Swedish market. Data was collected by documentation of all ingredients in 110 frequently occurring sunscreen products from 15 different brands and by a screening of four known databases for collection of hazard classifications of the ingredients. LÄS MER

  5. 5. CSR´s påverkan på kvinnors köpbeteende i kosmetikabranschen : - en jämförande studie mellan Sverige och Brasilien

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Mimmi Radhammar; Sophie Runeke; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER