Sökning: "kotler marknadsmix"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kotler marknadsmix.

  1. 1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Wahlström; Michiel Noback; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Social media; Social Commerce; Marknadsmixen; Startup; Kotler 4P;

    Sammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER

  2. 2. Standardisering eller anpassning? : En fallstudie om hur ett multinationellt företag tar hänsyn till nationella kulturskillnader i sin försäljningsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Norberg; Johan Andersson; [2019]
    Nyckelord :Nationell kultur; Försäljning; Anpassning; Standardisering; Marknadsmixen;

    Sammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur ett multinationellt företag kan anpassa eller standardisera sina försäljningsstrategier utifrån nationell kultur på den tyska, amerikanska och kinesiska marknaden. Teorier av Hofstede et al. (2010) och Gesteland (2012) gällande nationell kultur används för att illustrera kulturella skillnader. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av folkbibliotek i teori och praktik : En studie av marknadsföringsarbetet på två folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anja Wadenheim; [2012]
    Nyckelord :skyltning; de Sáez; folkbibliotek; marknadsföring; Kotler; marknadsmix; huvudbibliotek;

    Sammanfattning : The competition for people´s attention becomes harder and harder. If the libraries want to continue to attract visitors it´s important that their business is promoted. The purpose of this thesis is to in-vestigate how two public libraries work with marketing. LÄS MER

  4. 4. Vad styr ett second hand- köp? : en undersökning om hur de fyra P:na påverkar butikerna Myrorna och Beyond Retr

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ESTER FUES; EMMA MARIA NORBERG; [2011]
    Nyckelord :second hand; konsument; consumer; kotlers marknadsmix;

    Sammanfattning : ”Det finns en chans att man hittar ett unikt plagg som ingen annan har.”(Kommentar från undersökningen)Idag används second hand kläder flitigt av trendsättare och kändisar och är ofta ett återkommande tema i modetidningar och styling jobb. LÄS MER

  5. 5. Förändring av förpackning som utökning av marknadsmixen : En studie av fem snabbrörliga konsumentvaror inom livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carolina Sandström; Sofie Eriksson; [2011]
    Nyckelord :Marketing mix; packaging; package change; differentiation; Marknadsmix; förpackning; förändring av förpackning; differentiering;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar förändring av förpackning som en möjlig utökning av produktkategorin i Kotler & Kellers utvidgade marknadsmix. I marknadsmixen behandlas förpackningen som statisk under en varas livstid och studiens syfte var att se om förpackningsförändringar istället bör ske vid flertalet tillfällen. LÄS MER