Sökning: "kotler marknadsmix"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kotler marknadsmix.
1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER
2. Standardisering eller anpassning? : En fallstudie om hur ett multinationellt företag tar hänsyn till nationella kulturskillnader i sin försäljningsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur ett multinationellt företag kan anpassa eller standardisera sina försäljningsstrategier utifrån nationell kultur på den tyska, amerikanska och kinesiska marknaden. Teorier av Hofstede et al. (2010) och Gesteland (2012) gällande nationell kultur används för att illustrera kulturella skillnader. LÄS MER
3. Marknadsföring av folkbibliotek i teori och praktik : En studie av marknadsföringsarbetet på två folkbibliotek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The competition for people´s attention becomes harder and harder. If the libraries want to continue to attract visitors it´s important that their business is promoted. The purpose of this thesis is to in-vestigate how two public libraries work with marketing. LÄS MER
4. Vad styr ett second hand- köp? : en undersökning om hur de fyra P:na påverkar butikerna Myrorna och Beyond Retr
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : ”Det finns en chans att man hittar ett unikt plagg som ingen annan har.”(Kommentar från undersökningen)Idag används second hand kläder flitigt av trendsättare och kändisar och är ofta ett återkommande tema i modetidningar och styling jobb. LÄS MER
5. Förändring av förpackning som utökning av marknadsmixen : En studie av fem snabbrörliga konsumentvaror inom livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar förändring av förpackning som en möjlig utökning av produktkategorin i Kotler & Kellers utvidgade marknadsmix. I marknadsmixen behandlas förpackningen som statisk under en varas livstid och studiens syfte var att se om förpackningsförändringar istället bör ske vid flertalet tillfällen. LÄS MER