Sökning: "kotler pris produkt plats påverkan"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kotler pris produkt plats påverkan.
1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER
2. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER
3. Vad styr ett second hand- köp? : en undersökning om hur de fyra P:na påverkar butikerna Myrorna och Beyond Retr
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : ”Det finns en chans att man hittar ett unikt plagg som ingen annan har.”(Kommentar från undersökningen)Idag används second hand kläder flitigt av trendsättare och kändisar och är ofta ett återkommande tema i modetidningar och styling jobb. LÄS MER
4. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). LÄS MER
5. Påverkansteknik i en livsmedelsbutik : En fallstudie av påverkansteknik på PA:s Kvantum
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Varje dag exponeras man som konsument för en mängd reklam av olika slag. Stora summor läggs varje år på reklam och konkurrensen blir allt hårdare för företagen att synas och märkas på marknaden. LÄS MER